ابلاغ سهم عوارض شركت های بیمه از محل حق بیمه رشته ثالث

از سوی شورای عالی بیمه صورت گرفت؛

در اجراي بند «الف» تبصره «10» قانون بودجه، سهم قطعی هر يک از شركت‌هاي بيمه از محل حق بیمه رشته ثالث از مبلغ پنج هزار ميليارد ريال براساس آمار عملكرد نهايي سال 1400 تعيين و به شركت‌هاي بيمه ابلاغ خواهد شد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، هريك از شركت­ هاي بيمه مكلفند سهم تعيين شده از محل حق بیمه رشته ثالث براي واريز ماهانه وجوه مربوط طي شش‌ماهه اول سال 1401 را در پايان هر ماه طبق جدول تعیین شده به حساب خزانه كل كشور واريز کنند.

بر اساس این گزارش،  بيمه ‌مركزي تا پايان شهريورماه سال جاری براساس آمار عملكرد نهايي سال 1400 بيمه شخص ثالث، سهم هريك از شركت‌هاي بيمه از مبلغ 5000 ميليارد ريال را تعيين و ابلاغ خواهد کرد.

بر این اساس هريك از شركت‌هاي بيمه موظف شده اند ضمن تعديل اضافه يا كسري واريزي خود طي شش‌ماهه اول سال جاري، پرداختی ماهانه خود را بر اساس جدولي كه از سوي بيمه مركزي اعلام می شود تا پايان سال 1401 ادامه دهند.

شایان ذکر است که نهاد ناظر صنعت  بيمه تا پايان شهريورماه سال 1402 سهم قطعي هريك از شركت‌هاي بيمه از مبلغ 5000 ميليارد ريال  را براساس آمار عملكرد نهايي سال 1400 تعيين و به شركت‌هاي بيمه ابلاغ خواهد کرد.

بنابر مصوبه شورای عالی بیمه، شركت‌هاي بيمه موظفند اضافه يا كسري واريزي احتمالي را بر اساس رقم اعلامی از سوی بيمه مركزي، في‎مابين خود تسويه کنند.

مطابق این ابلاغیه، شركت‌هاي بيمه مكلفند سهم نهادناظر از مبالغ پرداختي را به حساب بدهكار بيمه مركزي، منظور و عملكرد واريزي‌هاي خود را همراه با اسناد و مدارك مربوط در پايان هر ماه به این نهاد نظارتی ارسال کنند.

گفتنی است سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كشور، فرماندهی انتظامی، سازمان اورژانس، جمعیت هلال‌احمر، سازمان صدا و سیما و سازمان پزشکی قانونی، گزارش عملكرد خود را در قالب برنامه عملیاتی _ هر سه ‌ماه يك بار _ به کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، بيمه مركزي و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال خواهند کرد.

در پایان مصوبه شورای عالی بیمه تصریح شده که تخصیص اعتبار سه ماهه به دستگاه‌های اجرایی یادشده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور بر اساس عملکرد صورت می‌پذیرد و مبلغ 250 میلیارد ریال از منابع بند (الف) تبصره (10) قانون بودجه سال 1401 کل کشور به سازمان پزشکی قانونی اختصاص می‌یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

29  +    =  38