کاهش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۱/۰۲/۱۹

بورس اوراق بهادار تهران به گفته کارشناسان،‌امروز در واکنش به اخبار سیاسی در منطقه و تداوم جنگ بین روسیه و اوکراین و احتمال شروع جنگ با کشورهای دیگر، روند رو به ریزش به خود گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 12 هزار و 900 واحد به رقم یک‌میلیون و 540 هزار و 141 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش 2210 واحد به رقم 426 هزار و 801 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 126 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 10.6 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 669 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 860 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی 83صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن 52 صدم افت کردند.

شاخص آزاد شناور 97صدم درصد کاهش یافت. شاخص باتزار اول بورس 99صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 64 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نماد پالایش نفت تبریز بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت بندرعباس، شستا، پالایش نفت تهران، فولاد مبارکه و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس تهران داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل در پایان معاملات با 107 واحد کاهش به رقم 21 هزار و 95 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 157 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه به 361 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 5.6 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 365 هزار فقره معامله و به ارزش 1722 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس به بیش از 7.5 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس و صباتأمین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای آریا ساسول، صنعتی مینو، فرابورس و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

به نظر می‌رسد بورس تهران امروز تحت تأثیر اخبار منطقه‌ای و تداوم جنگ روسیه و اوکراین و همچنین تهدید برخی کشورهای اروپایی از سوی روسیه باعث کاهش شاخص بورس شد.

در عین حال کارشناسان می‌گویند عمده شرکت‌های بورسی به دلیل ریزش‌های پیاپی در سال گذشته ارزنده شده و امسال اکثر شرکت‌ها سود شناسایی کرده و در مجامع خود به سهامداران سود می‌دهند، اما سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و باید با مطالعه و مشورت با افراد آگاه و امین صورت گیرد.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  8  =  32