بیمه‌هایی که بیشترین هزینه را برای تبلیغات کرده‌اند

در حالی که پروگرسیو در بین بیمه‌گذاران املاک و خسارت‌ها بهترین تبلیغ‌کننده محسوب می‌شود؛ اما از نظر حق بیمه تولیدشده در صنعت بیمه پیشرو محسوب نمی‌شود. این عنوان هنوز متعلق به شرکت بیمه خودروی استیت فارم است که تقریباً 4/40 میلیارد دلار حق بیمه خودرو خصوصی و 72/19 میلیارد دلار حق بیمه مستقیم صاحبان خانه را در سال 2020 ثبت کرده است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از بیمه داری نوین همه‌گیری کووید 19 بسیاری از تبلیغ‌کنندگان را وادار کرد تا فعالیت کمتری انجام دهند؛ اما برخی شرکت‌های بیمه‌ای بزرگ جهان از این فرصت استفاده کرده و تبلیغات خود را به طور گسترده‌ای گسترش داده‌اند. امروزه بیمه‌گران باید برای افزایش آگاهی مشتریان و مردم از خدمات نوین خود، به ویژه در حوزة پیشگیری از بروز خسارت هزینه زیادی برای تیلیغات در نظر بگیرند تا بتوانند مردم را با محصولات نوین خود بیشتر آشنا کنند.

در بین بیمه‌گران بزرگ دنیا بیمه پروگرسیو کُرپ (The Progressive Corp) تصمیم گرفت تبلیغات خود را در سطح وسیع‌تری توسعه دهد. بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های S&P Global Market Intelligence شرکت پروگرسیو در سال 2020، 9/1 میلیارد دلار برای تبلیغات هزینه کرد که 5/17 درصد بیشتر از 66/1 میلیارد دلاری بود که در سال 2019 برای تبلیغات هزینه کرده بود.

شرکت GEICO Corp. Berkshire Hathaway Inc نیز جهش قابل توجهی در هزینه تبلیغات ایجاد کرده و حدود 26/2 میلیارد دلار برای تبلیغات در سال 2020 هزینه کرده است و این افزایش هزینه، شرکت GEICO را به بزرگ‌ترین شرکت بیمه از نظر تبلیغات تبدیل کرده است.

رئیس و مدیرعامل پروگرسیو کُرپ، تریسیا گریفیت در گزارش سالانه خود به سهامداران گفت که سال 2020 یک رکورد برای این شرکت از نظر تولید ویدیو تلویزیونی و آنلاین در حوزه تبلیغات بوده است.

تغییراتی که پروگرسیو در تبلیغات ایجاد کرد

به دلیل همه‌گیری کووید 19، پروگرسیو مجبور شد در برنامه بازاریابی خود انعطاف‌پذیری بیشتری اعمال کند. مدیر عامل این شرکت می‌گوید: «زمانی که ما نتوانستیم در لس‌آنجلس فیلمبرداری کنیم، این کار را در کلیولند انجام دادیم.» وقتی ما به یک زاویه دوربین خاص نیاز داشتیم؛ اما می‌خواستیم از بازیگران خود دور باشیم از یک مانیتور کودک برای ضبط استفاده کردیم.»

به عنوان مثال، تبلیغات «کار از خانه» پروگرسیو عملاً به طور کاملاً مجازی کارگردانی شده بود. گریفیث گفت، تبلیغات با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه که خود دارای امکانات مناسب فیلمبرداری بود انجام گرفت. در خارج از کمپین‌های تلویزیونی پروگرسیو، این شرکت همچنین هزینه‌های خود را در حوزه نقاط تماس دیجیتالی افزایش داد و بیشتر بر داده‌ها تکیه کرد تا معاملات شخصی با مصرف‌کنندگان را مدیریت و هدایت کند.

در حالی که پروگرسیو در بین بیمه‌گذاران املاک و خسارت‌ها بهترین تبلیغ‌کننده محسوب می‌شود؛ اما از نظر حق بیمه تولیدشده در صنعت بیمه پیشرو محسوب نمی‌شود. این عنوان هنوز متعلق به شرکت بیمه خودروی استیت فارم است که تقریباً 4/40 میلیارد دلار حق بیمه خودرو خصوصی و 72/19 میلیارد دلار حق بیمه مستقیم صاحبان خانه را در سال 2020 ثبت کرده است.

در مقایسه پروگرسیو تقریباً 17/33 میلیارد دلار حق بیمه مستقیم خودروی شخصی و 9/1 میلیارد دلار حق بیمه مستقیم صاحبان خانه را به خود اختصاص داد.

تغییر سیاست تبلیغاتی استیت فارم در دوران همه‌گیری

استیت فارم 17/1 میلیارد دلار برای تبلیغات در سال 2020 هزینه کرد که 5/3 درصد نسبت به 21/1 میلیارد دلار هزینه شده در سال قبل کاهش یافته است. با این حال، طبق گزارش استیت فارم، سال 2020 یک سال بزرگ برای تیم تبلیغاتی این شرکت بود که با حرکت خود در ماه ژانویه برای بازسازی شعار نمادین خود، «مثل یک همسایه خوب، استیت فارم در کنار شماست» آغاز کرد.

این شرکت همچنین سرمایه‌گذاری‌های رسانه‌ای خود و مشارکت‌های تبلیغاتی خود را تغییر داد زیرا مجبور شد از استراتژی سنتی ورزش‌گرایانه خود فراتر رود؛ زیرا فعالیت‌های ورزشی به طور موقت به دلیل کووید 19 تعطیل شد؛ مثلاً استیت‌فارم در آوریل 2020 از نسخه «در خانه» جیمی فالون و یک گردهمایی ویژه «پارک‌ها و تفریح» در NBC حمایت کرد.

در اوایل سال 2021، استیت فارم مجدداً هزینه‌های زیادی را در زمینه ورزش انجام داد و در مسابقات بزرگ سوپر بول یک تبلیغ طولانی 30 ثانیه‌ای گرفت. این نقطه مملو از افراد مشهور، شامل آرون راجرز، مهاجم گرین بی پاکرز، پل راد بازیگر و دریک خواننده بود و تبلیغ استیت فارم تنها تبلیغ بیمه‌ای بود که در طول بازی قهرمانی NFL پخش شد. تبلیغات 30 ثانیه‌ای در این بازی به ازای هر واحد تبلیغ 5/5 میلیون دلار برای تبلیغ‌کنندگان هزینه دارد.

انتقال هزینه‌های نیروی انسانی به بخش تبلیغات در آل استیت

سومین شرکت بزرگ در حوزه تبلیغات بیمه، The Allstate Corp، هزینة تبلیغات در سال 2020 را به 930 میلیون دلار رسانید که تقریباً 9 درصد نسبت به 854 میلیون دلار در سال 2019 افزایش یافته است. آل استیت برای تبلیغات به مراتب هزینه‌های بالاتری را در سال 2020 پرداخت کرد که به واسطة اقداماتی بود که برای کاهش هزینه‌های در سال 2020 انجام داد. این شرکت در سال 2020 حدود سه هزار و 800 نفر از کارمندان خود را به واسطه بحران کووید 19 از کار اخراج کرد.

رئیس و مدیرعامل این شرکت، تام ویلسون، در سخنرانی مربوط به درآمد شرکت در ماه مه گفت: «استراتژی ما این است که هر جا که می‌توانیم هزینه‌ها را کاهش دهیم تا بتوانیم محصول مقرون به صرفه‌تری برای مشتریان خود داشته باشیم؛ بنابراین قیمت بهتری داشته باشیم. در زمان کرونا، عملکرد نیروی انسانی کاهش یافت و هزینه‌های تبلیغات ما بسیار بالا رفته بود و بنابراین ما سعی کردیم بین هزینه تبلیغات و نیروی انسانی تعادل برقرار کنیم.»

نگاهی به روند 5 ساله تبلیغات شرکت‌های بزرگ بیمه (پیش از کرونا)

در سال 2020 شرکت بیمه استیت فارم در زمرة بیمه‌گذاران اموال و تلفات با حجم تبلیغات قابل توجه قرار گرفت و حداقل یک میلیارد دلار برای تبلیغات در یک سال هزینه هزینه کرده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های نظارتی توسط S&P Global Market Intelligence، شرکت بیمه خودروی استیت فارم و شرکت‌های وابسته آن تقریباً 21/1 میلیارد دلار برای تبلیغات در سال 2019 هزینه کرد، در حالی که در سال 2018 تنها 903 میلیون دلار هزینه کرده بود. این اختلاف نشان می‌دهد که هزینه تبلیغات این شرکت در سال 2019 تقریباً 34 درصد افزایش نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است که بالاترین میزان در بین بزرگ‌ترین بیمه‌گران خودروی شخصی ایالات متحده بوده است.

در حالی که استیت فارم پول خود را برای تبلیغات هزینه می‌کرد، حق بیمه رشته خودروهای خصوصی آن برای اولین بار از سال 2007 روند کاهشی را نشان داده است. این شرکت حق بیمه مستقیم خودروهای شخصی را در سال 2019، 88/40 میلیارد دلار گزارش کرد که 6/2 درصد نسبت به سال 2018 کاهش یافته است. در مجموع، استیت فارم حق بیمه خطوط شخصی را در سال 2019، 86/59 میلیارد دلار گزارش کرد که از 42/60 میلیارد دلار در سال 2018 تقریباً 1 درصد کاهش یافته است.

شرکت پروگرسیو به سرعت در حال افزایش مقدار هزینه کرد در حوزه تبلیغات است و هزینه‌های خود را از سال 2016 تا بیش از دو برابر افزایش داده است. این شرکت بیمه‌گر در سال 2019، 66/1 میلیارد دلار در تبلیغات هزینه کرد، در حالی که در سال 2018 تنها 29/1 میلیارد دلار هزینه تبلیغات این شرکت بود. این شرکت فقط 688 میلیون دلار برای تبلیغات در سال 2019 هزینه کرد که نشان‌دهنده افزایش تمرکز شرکت در حوزه تبلیغات در سال‌های اخیر است.

با وجود افزايش هزينه‌هاي تبليغاتي، پروگرسیو شاهد كاهش رشد حق بيمه مستقيم خودروهاي شخصي خود بود. نرخ رشد سالانه در سال 2019 به 7/14 درصد کاهش یافته است که در مقایسه با تقریباً 19 درصد رشد سالانه آن در سال قبل، کاهش قابل توجهی است.

شرکت GEICO در سال 2019 با هزینه حدود 2 میلیارد دلار در حوزه تبلیغات در صدر فهرست قرار گرفت. این شرکت در سال 2019، 94/1 میلیارد دلار برای تبلیغات خود هزینه کرد که نسبت به 73/1 میلیارد دلار هزینه در سال 2018، 9/11 درصد افزایش را نشان داد. GEICO گزارش داد که حق بیمه مستقیم سالانه مشاغل خصوصی خودرو همچنان در حال افزایش است، اما نرخ رشد در سال 2019 تک رقمی شد. این اولین بار از سال 2012 بود که حق بیمه مستقیم سالانه تولیدی شرکت GEICO رشد دو رقمی را تجربه نکرد.

انعطاف و اهمیت تبلیغات

تجربیات شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای جهان نشان داد که چه در دوران کرونا و چه پیش از آن، تبلیغات از اهمیت قابل توجهی در توسعة بازار برخوردار است. بنابراین، شرکت‌های بیمه‌ای در سال‌های اخیر به طور روزافزون هزینه تبلیغات خود را افزایش می‌دهند تا بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند.

از طرف دیگر، انعطاف‌پذیری در این حوزه اهمیت قابل توجهی دارد. آنچه شرکت استیت فارم تجربه کرد نشان می‌دهد که بیمه‌گران باید در هر زمان استراتژی‌های مناسبی برای حفظ تبلیغات خود داشته باشند و بتوانند توانمندی سازمان در حوزه ارتباط با مشتری و ارائه محصولات خود را در هر شرایطی نشان دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  1  =  9