قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۲/۲۲

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ صبح به وقت شرقی با ۱.۷۰ درصد افزایش به ۱۸۵۴ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با ۰.۰۹ درصد افزایش به ۱۸۵۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، دلار ضعیف‌تر، طلا را برای خریداران خارجی جذاب می‌کند، در حالی که بازدهی پایین‌تر خزانه‌داری، هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را کاهش می‌دهد.

پس از آنکه داده‌های اقتصادی نشان داد تورم همچنان بالاست اما بعید است که بانک مرکزی ایالات‌متحده را به سمت مسیر تهاجمی‌تر سیاست پولی سوق دهد، دلار کاهش یافت و تقاضا برای طلای دلاری را افزایش داد.

وزارت کار آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه گذشته ۰.۳ درصد افزایش یافت که کمترین افزایش از ماه اوت است، در مقابل افزایش ماهانه ۱.۲ درصدی شاخص قیمت مصرف کننده در ماه مارس که بزرگ‌ترین افزایش از سپتامبر ۲۰۰۵ است.

بر اساس گزارش رویترز، بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده پس از اینکه داده‌ها نتوانست نگرانی‌ها را کاهش دهد که برنامه فدرال رزرو برای کاهش افزایش قیمت‌ها ممکن است باعث رکود شود، کاهش یافت.

فدرال رزرو هفته گذشته نرخ بهره خود را نیم درصد افزایش داد که بزرگ‌ترین افزایش در ۲۲ سال گذشته است زیرا به سمت کاهش سیاست پولی بسیار آسان دوران همه‌گیری و تلاش برای مبارزه با تورم فزاینده حرکت می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۱.۵۷ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۹۰.۶۴ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۷ درصد کاهش به ۲۰۲۱ دلار و ۱۶ سنت رسید.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  3  =  2