دلار، به تعطیلات میان هفته رفت

روز گذشته سکه در بازار ارز و طلای تهران مجددا شاهد کاهش قیمت بود. در شرایطی که نرخ ارز در بازار روز گذشته نسبت به روز دوشنبه شاهد کاهش نسبی نرخ بود، قیمت سکه که از دو عامل نرخ دلار و ارزش جهانی طلا محاسبه می‌شود در رقم ۱۴ میلیون و ۲۶۳ هزار تومان فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، در ساعات پیش از ظهر روز گذشته نرخ این قطعه فلز گران‌بها با نوسانی افزایشی به سطوح قیمتی پله چهارم کانال ۱۴میلیونی و محدوده رقم ۱۴ میلیون و ۳۰۰ تا ۱۴ میلیون و ۳۱۰ هزار تومانی نیز رسید. اما در ساعات پس از ظهر روز گذشته قیمت سکه مجددا به سطوح قیمتی پله سوم کانال مذکور وارد شد. در نهایت قیمت هر قطعه فلز ضرب امامی با ۱۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز دوشنبه به رقم ۱۴ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسید. در این میان نرخ حباب هر قطعه سکه امامی نیز در راستای کاهش تقاضا در بازار این کالای سرمایه‌ای روندی کاهشی داشت. نرخ حباب سکه طلا اختلاف قیمت تمام شده این فلز با نرخ‌های معامله شده در بازار است. در پی روند افزایشی آغاز شده در قیمت سکه امامی از روز‌های میانی هفته گذشته نرخ حباب این قطعه طلا به نزدیکی سقف تاریخی خود حرکت کرده و به محدوده قیمت یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان رسید. آخرین تاریخی که نرخ حباب سکه امامی در ارقامی بالا‌تر از یک میلیون تومان ثبت شده بود فروردین ماه سال ۱۴۰۰ بود. گفتنی است که بالاترین نرخ حباب سکه امامی در تاریخ معاملات سکه، رقم ۲ میلیون و ۹۰ هزار تومان در آذر ماه ۱۳۹۹ بوده است. دیروز نیز در پی کاهش قیمت سکه نرخ حباب این کالای سرمایه‌ای با کاهشی حدودا ۱۲۰ هزار تومانی به رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

 بهبود وضعیت تامین ارز سامانه‌های ارزی

قیمت اسکناس دلار در سامانه میانگین موزون بازار ارز «سنا» کاهش یافت. از اواسط بهمن ماه سال گذشته مدیران مسوول نهاد‌های بازار‌ساز ضمن اشاره به رشد چشمگیر تامین ارز نسبت به سال قبل نسبت به بهبود وضعیت ذخایر ارزی کشور اظهار امیدواری کردند. به عقیده کارشناسان این افزایش نرخ تامین ارز رابطه مستقیم با افزایش صادرات نفت ایران در ۶ ماه دوم سال گذشته دارد. دیروز نیز روابط عمومی بانک مرکزی در گزارشی از افزایش میزان عرضه نسبت به تقاضا در سامانه‌های سنا و نیما سخن گفت. طبق این گزارش در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۵ اردیبهشت سال جاری در سامانه سنا از ۸۰ میلیون دلار عرضه شده تنها ۵/ ۳۸ میلیون دلار معامله شده و رقمی در حدود ۵/ ۴۱ میلیون دلار از مبلغ کل به عنوان مازاد عرضه مشخص شده است. در بازار نیز به نظر می‌رسد وضعیت معاملات تحت تاثیر فضای تعطیلات قرار گرفت و نوسان قابل توجهی گزارش نشد.

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  ×    =  3