کاهش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۱/۰۳/۱۶

بورس اوراق بهادار تهران امروز بعد از تعطیلات در یک روند کاملاً ریزشی قرار گرفت، بگونه‌‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 27 هزار و 648 واحد نسبت به روز قبل معاملات به رقم یک میلیون و 514 هزار و 331 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش 9 هزار و 650  واحد به رقم 420 هزار و 6 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به رقم 6 میلیون و 6 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌‌گران امروز بیش از 7.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 483 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 647 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.7 درصد افت کردند و این دو شاخص با معیار هموزن 2.2 درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور 1.9 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 2.2 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.2 درصد کاهش یافت.

امروز نماد معاملاتی برق فجر انرژی خلیج‌فارس بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و نمادهای فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی نوری، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی پردیس و شستا بیشترین اثر کاهش در شاخص بورس را داشته‌اند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل با 365 واحد عقب‌نشینی به رقم 20 هزار و 853 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به یک میلیون و 173 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس 357 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 4.1 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 317 هزار فقره معامله و به ارزش 151 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند. البته امروز که دوشنبه است عملیات بازار باز در شبکه بانکی برای خرید و فروش اوراق بانک مرکزی انجام شد بگونه‌ای که بیش از 1.6 میلیارد اوراق بدهی بانک مرکزی به ارزش 149 هزار میلیارد تومان بین شبکه بانکی داد و ستد شد وگرنه معاملات سهام در فرابورس به اندازه 2.1 میلیارد ورقه به ارزش 1372 میلیارد تومان بوده است.

معاملات عملیات بازار باز که در شبکه بانکی انجام می‌شود فقط اعداد آن در معاملات فرابورس نشان داده می‌شود. امروز نمادهای آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، فولاد غدیر، پتروشیمی تندگویان، صنعتی مینو، صبا تأمین و دارویی دانا بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس ایران را داشته‌اند.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  88  =  95