افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۱/۰۳/۱۸

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملاً رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 4 هزار و 914 واحد به رقم یک میلیون و 520 هزار و 302 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 2 هزار و 348 واحد به رقم 421 هزار و 414 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 25 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 8 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 327 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 973 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 32صدم درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن 56صدم درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 29 صدم درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس 25 صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 41 صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای کشتیرانی، شستا، ملی مس، جم‌پیلن و مبین انرژی، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تهران بیشترین اثر افزایش در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با افزایش 108 واحدی به رقم 20 هزار و 946 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 179 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس به 355 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 2.2 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 253 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 357 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب، ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس امروز به بیش از 11 هزار و 300 میلیارد تومان رسیده است.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، داروسازی دانا، ذغال‌سنگ پرورده طبس، بیمه اتکایی ایرانیان و پویازرکان آقدره بیشترین اثر افزایش در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

امروز قرار بود دو خودروی دیگنیتی و فیدلتی از طریق بورس کالا عرضه شود اما یکباره با نامه معاون حمل و نقل و امور خودرویی وزیر صنعت، عرضه این خودروها در بورس کالا منتفی شد. این در حالی است که متقاضیان این خودروها از 11 تا 18 خردادماه ثبت سفارش انجام داده و 30 درصد پول خودرو را هم پرداخت کرده بودند، اما با یک نامه، عرضه خودرو در بورس کالا فعلا منتفی شد. قبل از این گفته شده بود اقتصاد برای فعالان اقتصادی باید پیش‌بینی‌پذیر باشد.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

76  +    =  80