افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۴

بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 2619 واحد به رقم یک میلیون و 574 هزار و 65 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 770 واحد به رقم 429 هزار و 930 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 238 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 7.7 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 591 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 497 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، اما میزان رشد شاخص‌ها زیر یک‌درصد بوده است، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی 17صدم درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن 18صدم درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 4صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس بدون تغییر ماند و شاخص بازار دوم بورس 37 صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، فولاد خوزستان، پتروشیمی نوری و توسعه معادن و فلزات بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای ملی‌مس، پالایش نفت تبریز و شستا بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 59 واحد افزایش به رقم 21 هزار و 481 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 203 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه در فرابورس به 358 هزارز میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 2.7 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 262 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 523 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، فولاد غدیر ایرانیان، نیروی برق دماوند بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و در سمت دیگر، سنگ‌آهن گوهرزمین، پلیمر آریا ساسول، داروسازی دانا و پویا زرکان آقدره بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

با توجه به روند تثبیت شده در بازار دلار، روند رو به رشد در بازار سرمایه شکل گرفته است، در عین حال باید توجه داشت که سرمایه‌گذاری در بورس باید از محل پس‌انداز و با مطالعه، مشورت و تحقیق صورت گیرد و سود و زیان هر کس برعهده خودش است.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  +  2  =