کاهش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۸

بورس اوراق بهادار تهران اولین روز کاری هفته را با روند رو به ریزش شروع کرد، به گونه‌ای که شاخص کل بورس در پایان معاملات با کاهش 16 هزار و 596 واحد به رقم یک‌میلیون و 547 هزار و 737 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن با کاهش 3 هزار و 625 واحد به رقم 425 هزار و 306 واحد رسید.

ارزش بازار بورس ناشی از ارزش روز شرکتهای بورسی، امروز به بیش از 6 میلیون و 132 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 6.3 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 423 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 36 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی یک ‌درصد افت کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن با کاهش 87صدم درصد همراه شدند.

شاخص آزاد شناور 83صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 94 صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.2 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی نوری، هلدینگ معدنی خاورمیانه، شستا، ملی‌مس، گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی خلیج فارس و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 239 واحد کاهش به رقم 21 هزار و 110 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 183 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس 355 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از 2.5 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 226 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 299 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد تولید نیروی برق دماوند بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای پلیمر آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، فرابورس ایران و داروسازی دانا بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  6  =  48