امکان بیمه کردن سرمایه با فعالیت در بازار فارکس

امکان بیمه کردن سرمایه در فارکس، یکی از ویژگی های منحصر به فرد این بازار است که در سایر بازارهای مالی دیده نمی شود. با بیمه کردن سرمایه در بازار فارکس می توان با اطمینان سرمایه خود را در این بازار به کار گرفت.

به گزارش ریسک نیوز، بازار بین المللی فارکس (Forex) که از آن با نام بازار تبادل ارزهای خارجی نیز یاد می شود، بازاری است که عامه مردم جهان حتی ایرانیان با وجود تحریم ها می توانند در آن شرکت کنند و با سرمایه گذاری اصولی در آن به سود دلاری برسند.

امکان بیمه کردن سرمایه در فارکس، یکی از ویژگی های منحصر به فرد این بازار است که در سایر بازارهای مالی دیده نمی شود. با بیمه کردن سرمایه در بازار فارکس می توان با اطمینان سرمایه خود را در این بازار به کار گرفت.

فارکس؛ بزرگترین بازار جهانی

فارکس، بزرگترین بازار خارجی در جهان محلی برای مبادله ارز یا پول رایج کشورها با یکدیگر است. لازم به ذکر است که مبادله ارز از دیرباز در بین مردم جهان برای انجام کارهای تجاری، صورت می‌گرفته است.

از همین رو می توان از فارکس به عنوان یکی از بازارهای مالی با قدمت زیاد یاد کرد. در فارکس همیشه دو ارز در مقابل یکدیگر معامله می شوند.

به همین دلیل است که فارکس به بازار جفت ارزها معروف است. مثلا جفت ارز یورو به دلار (EUR/USD) ارزش یک یورو را در مقابل دلار نشان می دهد.

سرمایه گذاری در بازار فارکس ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

معاملات دوطرفه

در بازار دوطرفه فارکس برخلاف بورس می توانید هم از کاهش قیمت ها سود به دست بیاورید و هم از افزایش آنها. با استفاده از این روش در صورت کاهشی شدن روند قیمتها می توانید با فروش جفت ارزها و بازخرید آنها با قیمت کمتر، به سود برسید.

تنوع ابزارهای معاملاتی

با این که فارکس، بازاری برای تجارت ارزها به حساب می آید اما بروکرها یا کارگزاری های فارکس، به جز جفت ارزها، ابزارهای معاملاتی بیشماری را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند.

از میان این ابزارها می توان به طلا، نفت، سهام شرکت های آمریکایی و اروپایی، شاخص های جهانی، ارزهای دیجیتال و … اشاره کرد.

در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که طلا و سایر نمادها یا ابزارهای معاملاتی در فارکس را می توان به صورت دوطرفه معامله کرد و همین موضوع یکی از دلایلی است که باعث گسترش روزافزون بازار فارکس در سطح جهانی شده است. با این وجود آیا می توان به این بازار اعتماد کرد و سرمایه خود را به آن اختصاص داد؟

بیمه مسئولیت، تضمینی برای سرمایه افراد در فارکس

ارتباط میان سرمایه گذاران و بازار بزرگ فارکس که بزرگترین بانکهای جهانی در آن مشغول به فعالیت هستند از طریق بروکرها صورت می پذیرد. در واقع ثبت نام و باز کردن حساب در یک بروکر، راهِ ورود به بازار فارکس است.

بروکرها همانند شریک تجاری شما هستند و شما به عنوان سرمایه گذار قرار است پول خود را در اختیار آنها قرار دهید پس باید تضمینی برای حفاظت از سرمایه شما وجود داشته باشد.

اعتبار بروکر فارکس یکی از مهم ترین مواردی است که پیش از ورود به فارکس باید آن را در نظر بگیرید.

در واقع می توان گفت بهترین بروکرهای فارکس باید استانداردهای خاصی داشته باشند و سرمایه شما را در برابر ورشکستگی یا هر گونه تخلف مالی توسط خود بیمه کنند.

خوشبختانه بروکرهای معتبری وجود دارند که با بیمه مسئولیت، سرمایه مشتریان خود را تا سقف مشخصی بیمه می‌کنند.

نکاتی که در ادامه می آیند به شما در انتخاب یک بروکر فارکس کمک می کنند.

داشتن مجوز معتبر

داشتن مجوز یا رگوله معتبر از نهادهای ناظر در بازار فارکس، نشان از کیفیت خدمات ارائه شده توسط بروکر دارد.

بیمه مسئولیت

عضویت در صندوق های جبران خسارت و بیمه کردن سرمایه مشتریان از ویژگی های یک بروکر معتبر فارکس به شمار می آید.

کیفیت و سرعت خدمات دهی به مشتریان

یک بروکر مناسب برای سرمایه گذاری در فارکس، دستورهای معاملاتی مشتریان خود را با سرعت بسیار زیادی انجام می دهد.

کارمزد مناسب

دریافت کارمزد کم برای انجام معاملات یکی دیگر از ویژگی های یک بروکر خوب فارکس است.

تنوع در حساب های معاملاتی

ارائه حسابهای معاملاتی متنوع و امکان سرمایه گذاری با مبالغ کم و حتی در حد یک دلار یکی از مزیت های مهم بروکرهای فارکس به خصوص برای افرادی است که به تازگی قصد ورود به این بازار را دارند.

روش درست سرمایه گذاری در فارکس

از مزیت های بازار تبادل ارزها و نحوه پیدا کردن یک بروکر مناسب سخن گفتیم و اکنون فرصتی برای صحبت کردن در مورد نحوه شناسایی فرصت های مناسب سرمایه گذاری در فارکس پیش آمده است.

واقعیت این است که برای شروع سرمایه گذاری در فارکس باید معامله کردن در این بازار را یاد بگیرید و فرقی هم نمی کند که قصد سرمایه گذاری کوتاه مدت یا بلند مدت را در این بازار داشته باشید.

به عبارت دیگر، یادگیری قوانین معامله کردن به انجام سرمایه گذاری های موفق در فارکس کمک می کند.

برای یادگیری فارکس از ترکیب تحلیل های مختلف در این بازار استفاده می شود. بنابراین باید در ابتدا با انواع این تحلیل ها در آموزش فارکس آشنا شوید و بعد از تسلط به آنها، باید روش ساختن یک استراتژی معاملاتی سود ده را بر اساس آنها یاد بگیرید.

این آموزشها شامل تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال، روشهای مدیریت سرمایه و ریسک، روان شناسی بازار و ساخت استراتژی های معاملاتی می شوند.

به همین دلیل است که روش درست سرمایه گذاری در بازار جفت ارزها به آموزش درست و اصولی فارکس نیازمند است.

تحلیل تکنیکال

به دانش تحلیل قیمت در چارت های مربوط به آن، تحلیل تکنیکال گفته می شود. در این نوع از تحلیل با استفاده از مفاهیم، ابزارها و اندیکاتورهای خاصی قیمت آینده جفت ارزها، طلا، نفت و …. تا حد زیادی به درستی پیش بینی می شود.

تحلیل فاندامنتال

به دانش تحلیل عوامل اقتصادی موثر بر ارزش ارزها در فارکس تحلیل فاندامنتال یا بنیادی گفته می‌شود. در این نوع از تحلیل با بررسی مفاهیمی مثل نرخ تورم، بهره و بیکاری، میزان قدرت یک اقتصاد و در نتیجه ارزش واقعی ارز رایج آن کشور شناسایی می شود.

مدیریت سرمایه

سرمایه گذاری در فارکس همچون سایر بازارهای مالی با ریسک همراه است و همان طور که می دانید میزان ریسک و بازدهی نسبت مستقیمی با یکدیگر دارند.

یعنی اگر بخواهیم بازدهی بالایی داشته باشیم باید ریسک بیشتری را قبول کنیم اما میزان این ریسک در بازار فارکس با تکنیک های مدیریت سرمایه قابل کنترل است.

مدیریت سرمایه اصولی در فارکس به صورتی است که اگر در انجام معامله ای اشتباه کردید، میزان ضرر شما هرگز بیشتر از یک درصد کل سرمایه تان نخواهد بود.

روان شناسی بازار

برای داشتن یک سرمایه گذاری موفق باید با علم روان شناسی بازار الگوهای رفتاری معاملاتی فعالان بازار را شناسایی کرد و در عین حال باید بر رفتارها و ذهنیت خود به عنوان یک معامله گر یا سرمایه گذار تسلط داشته باشید تا بتوانید بر احساساتی مثل ترس و طمع که در اکثر مواقع باعث اشتباه در انجام معاملات می شوند، غلبه کنید.

با یادگیری اصولی فارکس و شناخت فرصت های معاملاتی مناسب در جفت ارزها، طلا، نفت و … می‌توان به بازدهی بالایی از این بازار دست پیدا کرد. بیمه کردن سرمایه، شما را از خطراتی که در سایر بازارهای مالی مثل ارزهای دیجیتال شما را تهدید می کند، در امان نگه می دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×  4  =