قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۳/۳۰

قیمت طلا در اولین ساعات معاملات در روز دوشنبه پس‌از شدیدترین سقوط هفتگی قیمت از اوایل ماه مه، افزایش یافت. قیمت هر اونس طلا امروز با 0.27 درصد افزایش به 1844 دلار و 33 سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، در شرایطی که خبرهای مربوط به چین خوش‌بینی نسبت‌به قیمت طلا را افزایش داده، ترس از رکود اقتصاد جهان و نرخ بهره بالاتر فدرال‌رزرو آمریکا خریداران این فلز گران‌بها را همچنان محتاط نگه داشته‌است.

انتشار این خبر که دولت بایدن در حال بررسی برداشتن بخشی از عوارض بر واردات کالاهای چینی است به خبرهای خوشحال‌کننده در مورد مهار کرونا در پکن و شانگهای اضافه شده و خوش‌بینی در بازار طلا را بالا برده‌است که به نفع خریداران این فلز گران‌بهاست.

از طرف دیگر، ترس از سیاست‌های مالی سختگیرانه‌تر فدرال‌رزرو آمریکا و افزایش دوباره نرخ بهره بالا گرفته‌است. جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا انتظار کند شدن بیشتر رشد اقتصاد را دارد و نگران رکود اقتصادی است.

بالا بودن ارزش دلار آمریکا و افزایش سود اوراق قرضه‌ خزانه‌داری آمریکا تمایل خریداران به طلا را پائین آورده و باعث بی‌ثباتی آن شده‌است.

اما تحلیلگران عقیده دارند ضعف بازار سهام آمریکا و تنش‌های ژئوپولیتیکی تأثیر افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو را تا حدی کنترل کرده و می‌تواند قیمت طلا را کمی افزایش دهد.

قیمت نقره امروز با 0.48 درصد افزایش به 21 دلار و 79 سنت رسید و پلاتین با 0.44 درصد افزایش 939 دلار معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  4  =  4