بیت‌کوین توانست ریزش خود در روزهای قبل تا ۱۷۵۰۰ دلار را جبران کرده و حتی به کانال ۲۰ هزار دلار نیز بازگردد. بازارهای سهام نیز موج صعودی کوچکی را تجربه کردند هرچند این موج به اندازه‌ای نبود که بتواند ریزش روز جمعه را جبران کند. فرانک سوئیس به عنوان یکی از گزینه‌های مهم از دارایی‌های امن با استقبال خریداران روبه‌رو شدند. اما بر خلاف بازارهای ریسکی‌تر، بازار دلار و طلا با دست بالاتر فروشندگان دست و پنجه نرم کرد که موجب شد شاخص دلار در کانال ۱۰۴ واحد باقی مانده و در بازار طلا نیز معامله‌گران سعی دارند تا کانال ۱۸۴۰ شاخص دلاری را حفظ کنند.  هر چند تا ساعت ۲۰ به وقت تهران موفق نشدند. با توجه به شرایط کنونی، به نظر می‌رسد بخشی از ریزش هفته پیش به دلیل فشار روانی بازار بود و پس از دو روز تعطیلات، اکنون احساسات فروکش کرده و بازار به دنبال نقطه تعادل تازه‌ای با توجه به شرایط جدید اقتصادی است.

هفته گذشته با قدرت گرفتن شایعه افزایش ۷۵/ ۰ درصدی نرخ بهره ایالات‌متحده در بازارها، موج روانی منفی در روند معامله ایجاد شد که به موجب آن، فشار شدیدی بر دارایی‌های ریسکی وارد شد. اما به نظر می‌رسد با آغاز هفته کنونی بخشی از این فشار روانی تخلیه شده باشد، چراکه بازارها با استقبال خریداران مواجه شدند. در بازار بین‌المللی ارز نیز فرانک سوئیس با توجه به اخبار منتشر شده رشد خوبی را در هفته گذشته به عنوان یک دارایی امن برجا گذاشت و طی چهار روز، رشد ۱/ ۴ درصدی را تجربه کرد.  در شرایط این روزهای بازارها، فرانک سوئیس در روزهای اخیر به عنوان یک دارایی امن به خصوص از سوی معامله‌گران اروپایی مورد توجه قرار گرفته است. روز چهارشنبه هفته گذشته بانک مرکزی اروپا با برگزاری یک نشست اضطراری معامله‌گران را غافلگیر کرد. طی این جلسه، مقامات این بانک ابزار جدیدی را برای مقابله با بحران بدهی و چند تکه شدن اتحادیه اروپا ارائه کردند.

در ماه‌های اخیر، با توجه به رشد شدید تورم در اروپا به دلیل جنگ اوکراین، بانک مرکزی اروپا ناچار شد تا نرخ بهره را افزایش دهد. افزایش نرخ بهره، نرخ وام‌گیری را میان ۱۹ کشور عضو ناحیه یورو به‌شدت بالا برد و همین موضوع موجب شد ترس از ایجاد بحران بدهی میان کشورهای اروپایی به‌شدت افزایش یابد. این موضوع موجب تضعیف یورو شده و به همین جهت فرانک سوئیس که از گذشته تاکنون یکی از مهم‌ترین پناهگاه‌های سرمایه در زمان بحران اقتصادی بود، دوباره مورد توجه قرار گرفت. علاوه بر این موضوع، احتمال ایجاد رکود در ایالات متحده نیز می‌تواند موجب شود در آینده بخشی از سرمایه خارج شده از اوراق بدهی دولت این کشور به سمت فرانک سوئیس حرکت کند. درحال حاضر بازارها درحال قیمت‌گذاری باتوجه به شرایط جدید هستند و همین موضوع می‌تواند نوسان‌های شدیدی را در روزهای آتی ایجاد کند. با توجه به افزایش نرخ‌های بهره در سراسر جهان، نمی‌توان امیدی به آغاز یک روند صعودی بلندمدت در بازارهای ریسکی داشت.