کاهش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۱/۰۴/۰۴

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملا ریزشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 13 هزار و 59 واحد به رقم یک میلیون و 520 هزار و 334 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، همچنین شاخص کل با معیار هموزن با رشد 367 واحد به رقم 422 هزار و 660 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 19 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 7.2 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 441 هزار فقره معامله و به ارزش 4304 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی با 85 صدم درصد کاهش همراه شد. این دو شاخص با معیار هموزن فقط 9 صدم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 76 صدم درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 94 صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 74 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نماد شرکت‌های بورس مانند ملی مس، فولاد مبارکه، هلدینگ معدنی خاورمیانه، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد خوزستان و سرمایه‌گذاری قدیر بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با کاهش 86 واحد به رقم 20 هزار و 584 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 142 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه 357 هزار میلیارد تومان شد. امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از 4.2 میلیارد، سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 248 هزار فقره معامله و به ارزش 4350 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد فرابورس بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته و برعکس نمادهای فولاد غدیر، پلیمر آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، سنگ آهن گهر زمین، بانک دی و جهان فولاد سیرجان بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×  5  =