قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۴/۰۷

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۸۲۳ دلار و ۳۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۳ درصد افزایش، ۱۸۲۴ دلار و ۳۰ سنت معامله شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، اقدام بریتانیا، ایالات‌متحده، ژاپن و کانادا برای ممنوعیت واردات جدید طلای روسیه تا حد زیادی در بازار جهانی شمش، نمادین تلقی می‌شود زیرا صادرات روسیه به غرب پیش از این هم انجام نمی‌شد.

اس پی دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز دوشنبه از ۱۰۶۱.۰۴ تن در روز گذشته ۰.۴۴ درصد کاهش یافت و به ۱۰۵۶.۴۰ تن رسید.

داده‌های رسمی هنگ کنگ در روز دوشنبه نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه می ۵۸.۳ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است زیرا محدودیت‌های مرتبط با بیماری همه گیر در شهرهای بزرگ کاهش یافته است.

دلار آمریکا روز دوشنبه در برابر رقبای اصلی خود با مشکل مواجه شد زیرا کاهش انتظارات تورمی باعث ارزیابی مجدد چشم‌انداز افزایش شدید نرخ بهره شد اما بازارهای نوسان از کاهش گسترده‌تری جلوگیری کردند. دلار ضعیف‌تر، طلا را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند جذاب‌تر می‌کند. اگرچه طلا توسط بسیاری محافظ تورم تلقی می شود، نرخ ‌های بهره بالاتر و بازده اوراق قرضه هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که سودی ندارد.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده پس از افزایش در جلسه قبل ثابت ماند و تقاضا برای طلا را محدود کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سفارش‌های جدید برای کالاهای سرمایه‌ای ساخت ایالات‌متحده و محموله‌ها در ماه می به شدت افزایش یافت که نشان‌دهنده قدرت پایدار در مخارج تجاری تجهیزات در سه ماهه دوم است اما افزایش نرخ‌های بهره و شرایط مالی سخت‌تر می‌تواند شتاب را کاهش دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱.۱۳ دلار رسید و پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۰۷ دلار و ۳۸ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۸۷۸ دلار و ۱۸ سنت رسید.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

56  −    =  46