تاسیس آمیتیس از سوی نهاد دولتی خلاف مفاد اصل 44 و برنامه چهارم توسعه است

در نشست هم اندیشی بررسی چالش های سامانه آمیتیس مطرح شد؛

نمایندگان استارت اپها در این نشست اذعان داشتند: ما با وکلای متعددی در این زمینه صحبت کردیم . این اقدام خلاف ماده شش قانون برنامه چهارم توسعه است و خلاف ماده چهارم و پنجم و هفتم اصل 44 قانون اساسی است که همه این استنادات قانونی، فراتر از آیین نامه های شورای عالی بیمه است.

به گزارش ریسک نیوز در نشست هم اندیشی بررسی چالش های سامانه آمیتیس بیمه مرکزی و ونقش نهادهای تنظیم گر مالی حامد ولی پور ، مدیر عامل ازکی در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص اینکه آیا مناقصه ای برای واگذاری این امتیاز به امیتیس برگزار شده، گفت:بدین سوال شما باید بیمه مرکزی پاسخ دهد اما آنچه که مسلم است، وقتی قرار است یکسری خدمات دولتی به یک شرکت خصوصی داده شود احتمالا باید در این مورد مناقصه برگزار شود و شرکتهای متقاضی از یکسری تشریفات پیروی کنند و در نهایت شرکت مورد انتخاب شود که شواهد نشان می دهد در موضوع آمیتیس شاهد این فرایند نبوده ایم.

در ادامه محمد رضا فرحی، مدیر عامل بیمه بازار در تکمیل گفته های ولی پور اذعان داشت: ما با وکلای متعددی در این زمینه صحبت کردیم . این اقدام خلاف ماده شش قانون برنامه چهارم توسعه است و خلاف ماده چهارم و پتجم و هفتم قانون خاص اصل 44 قانون اساسی است که همه این استنادات قانونی، فراتر از آیین نامه های شورای عالی بیمه است. بنابراین پیرو مفاد قوانین  بالادستی در غیر قانونی بودن فعالیت آمیتیس شکی نیست.

فرحی در ادامه گفت:بهتر است ما نگوئیم که بیمه مرکزی و شرکت متعلق به بیمه مرکزی در این مورد در حال تصدی گری است و ای کاش  شرکت متعلق به بیمه مرکزی به عنوان نهاد حقوقی بود در واقع کسب و کاری متعلق به کارمندان بیمه مرکزی در حال فعالیت است.

وی اذعان داشت: شرکت تعاونی مصرف کارکنان بیمه مرکزی و صندوق بازنشستگی کارکنان بیمه مرکزی از سهامداران این شرکت هستند و در واقع کارمندان بیمه مرکزی سهامدار ان محسوب می شوند چه کارمندان فعلی و چه بازنشستگان.

فرحی با بیان اینکه اکثریت کارکنان بیمه مرکزی انشان های شریفی هستند و در مقایسه با سایر رگولاتوریهای  مالی بیمه مرکزی شفافیت و سلامت مالی بیشتری دارد، گفت: اما در عین حال وقتی به صورت سیستماتیک از طریق تاسیس شرکت این کار انجام می شود، جای بحث دارد.

گفتنی است، شرکت تعاونی مصرف کارکنان بیمه مرکزی ، شرکت سامانه نگار حامی وصندوق بازنشستگی کارکنان بیمه مرکزی از سهامداران شرکت امیتیس محسوب می شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

12  −  4  =