افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۱/۰۴/۱۲

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی قرار گرفت، به گونه‌ای که از ابتدای شروع معاملات تا میانه معاملات رو به ریزش بود و پس از آن رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل با افزایش 1347 واحد نسبت به روز قبل به رقم یک‌میلیون و 502 هزار و 979 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با رشد 1159 واحد به رقم 418 هزار و 362 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس تهران است، امروز به بالای 5 میلیون و 928 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز از طریق بورس تهران بیش از 5 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 337 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 361 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی 9صدم درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن نسبت به روز قبل 28صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 3صدم درصد تقویت شد. شاخص بازار اول بورس 12صدم درصد کاهش یافت. اما شاخص بازار دوم بورس 35 صدم درصد رشد کرد.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، فجر انرژی خلیج‌فارس، پتروشیمی نوری، پالایش نفت بندرعباس و صنعتی گل‌گهر بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و برعکس، نمادهای ملی‌مس و بانک ملت بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل رو به کاهش نهاد به گونه‌ای که در پایان معاملات با 13 واحد کاهش به رقم 20 هزار و 195 واحد رسید. ارزش بازار اول ودوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 124 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم به بیش از 350 هزار میلیارد تومان بالغ شد.

معامله‌گران امروز بیش از 3.9 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 229 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 858 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای نیروبرق دماوند، پتروشیمی زاگرس و برق عسلویه مپنا بیشترین اثر افزایشی در فرابورس داشتند و نمادهای آریاساسول، بهمن دیزیل و صباتأمین و فولاد هرمزگان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  88  =  97