ورود چندین هیات خارجی به بازار سرمایه ایران

“بهادر بیژنی” بیان کرد: ورود چندین هیات خارجی در ماه‌های گذشته به بازار سرمایه کشور از جمله نشانه‌های مثبت برداشته شدن سایه مشکلات بین‌المللی از سر بازار سرمایه ایران بوده است.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل افزود: از سوی دیگر تعاملات بین‌المللی شرکت‌های بورسی که بسیاری از آنها معاملات بین‌المللی داشتند با مشکلاتی مواجه بودند که اکنون به نظر می‌رسد این معضلات تسهیل شده باشند.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل ادامه داد: در سطح دوجانبه یعنی روابطی که با نهادهای ناظر هدف خود داریم، اکنون سازمان بورس با بیش از ۲۰ نهاد ناظر و بورس موافقت‌نامه امضا کرده است.

بیژنی اظهار داشت: در سطح چندجانبه می‌توان به ارتباطاتی اشاره کرد که در چارچوب سازمان‌های بین‌الملل مانند سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (آیسکو) وجود دارد که اکنون ایران به عضویت کامل این هیات در آمده است.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل اظهار داشت: یکی از سازمان‌های مهم دیگری که سازمان بورس ایران به عضویت آن در آمده است، هیات خدمات مالی است که این سازمان به عنوان مهم‌ترین نهاد استاندارد ساز در بازار محسوب می‌شود، تمرکز آن فراتر از بازار سرمایه است و در کنار این بازار بیمه اسلامی و نیز بانکداری اسلامی را در بر می‌گیرد.

بیژنی با بیان اینکه ایران بعد از ۱۳ سال در فروردین سال ۹۵ موفق شد تا به عضویت پیوسته آیسکو در آید که این موضوع به‌عنوان نکته‌ای مهم تلقی می‌شود، گفت: ایران در آذر ۹۷ توانست به عضویت عادی که بالاترین سطح عضویت آیسکو است دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه آیسکو بیش از ۹۵ بازارهای سرمایه دنیا را در بیش از ۱۰۵ حوزه اجرایی تنظیم و نظارت می‌کند، گفت: ایران می‌تواند در سازمانی که بیش از ۹۵ درصد بازارهای سرمایه دنیا را در بیش از ۱۰۵ حوزه اجرایی تنظیم و نظارت می‌کند، نقش مهم‌تری را ایفا کند.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

69  −  67  =