تراز شرافت در صنعت بیمه / جدال با فیک نیوزها

سی و یکمین شماره نشریه بیمه داری نوین منتشر شد؛

شماره تابستانی بیمه داری نوین در عدد سی و یکم، ضریب شرافت در صنعت بیمه را با نگاههای کارشناسی گره زد تا نخستین نشریه تخصصی باشد که این شاخص جهانی را در بازار های مالی ایران بررسی می کند .

به گزارش ریسک نیوز ، سی و یکمین شماره بیمه داری نوین در پنج شماره با سرفصل های اکوسیستم اخلاق مدار ، سن هاب، گردش به خسارت، حلقه های دگردیسی و رسانه های نارسا منتشر شد.

 

در این شماره سرمقاله محمود فراهانی مدیر مسئول بیمه داری نوین با عنوان ارکان سلامت بازار را می خوانیم و با سرمقاله آزاده محسنی سردبیر ریسک نیوز با عنوان برهوت نوآوری در صنعت بیمه ، به پرونده های پنج گانه نشریه سفر می کنیم.

ستاد / اکوسیستم اخلاق مدار

نشریه بیمه داری نوین که مدعی است، جهت جریان سازی در صنعت بیمه تلاش کرده تا مفاهیم جدیدی را وارد بازار کند در این شماره برای اولین بار شاخص شرافت را در میزگردی مبسوط به بحث نهاده است. ضریب شرافت یا همان DESENCY quotient  از سال 2008 و در جریان بحران مالی در جهان بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

این میزگرد را با حضور پرویز خسروشاهی قائم مقام بیمه مرکزی، غلامعلی ثبات عضو شورای عالی بیمه، احمدرضا ضرابیه مدیر عامل شرکت بیمه سامان، محمد آسوده عضو هیات مدیره بیمه اتکائی ایرانیان ، حبیب میرزائی معاونت طرح و توسعه بیمه پاسارگاد و تیم لطیف مدیر عامل شرکت مکس و بنیانگذار استارت آپ ازکی برگزار کردیم تا بتوانیم مفاهیم و برداشتهای متفاوتی را ازین ضریب به اشتراک بگذاریم.

در ادامه این پرونده گزارشی با عنوان تراز هوش را می خوانیم تا با نقش و جایگاه معیار شرافت در تعالی سازمانی بیشتر آشنا شویم.

کاهش سوداوری عنوان گزارش دیگری است که در این پرونده به بررسی مقایسه ای عملکرد شرکتهای بیمه در سال 1400 پرداخته است.

و در ادامه این پرونده عملکرد بزرگان صنعت بیمه در سال 1400 را می خوانیم که با سرتیتر گذر از سود نامتعارف ما را به دنیای شرکتهای بیمه بزرگ در سال 1400 می برد.

در پایان این پرونده عملکرد شرکتهای زیر 5 همت در سال 1400 را با عنوان آوار مطالبات می خوانیم.

فناوری/ سن هاب

دومین پرونده شماره تابستانی بیمه داری نوین از فناوری در صنعت بیمه برای ما می گوید همان فرایندی که ضعفش پاشنه اشیل بسیاری از خدمات بیمه ای است.

در میزگردی مشروح با عنوان گذار به سنهاب 2 به بررسی معماری و تجربه کاربری در سنهاب 1401 می پردازیم، در این میزگرد قاسم نعمتی رئیس فاوا بیمه مرکزی، یوسف قلاتی رئیس هیات مدیره شرکت فناوران خبره ، مهدی ترکی مدیر محصول راهکارهای بیمه گری داتین، علیرضا مقرب رئیس شورای فنی شرکت بیمه البرز و طیبه قنبری مدیر عامل شرکت تحلیل گران هوشمندژرفا ما را همراهی می کنند.

این پرونده پنجری ای تازه به سوی فناور های نوین جهانی به سوی ما می گشاید تا جائی که در گزارشی با عنوان حرفه های مستاحر ، معماری ابری کر تکنولوژی در صنعت بیمه بررسی شده و در گزارشی دیگری با عنوان سناریوهای هم رسانی ، مدل های به اشتراک گذاری داده در صنعت بیمه مورد واکاوی قرار گرفته است.

رسانه / رسانه های نارسا

این پرونده نیز برای اولین بار فضای رسانه ای در صنعت بیمه رابه تصویر می کشد در جائی که با رشد تکنولوژی ، شبکه اجتماعی مرزهای خبری را جابجا کرده اند، در این شماره تلاش کردیم تا اسیبهائی که صنعت بیمه از رسانه نماها می خورد را مورد بررسی قرار دهیم.

در میزگردی خواندنی با عنوان روی خط تیتر اطلاع رسانی در صنعت بیمه مورد بررسی قرار گرفته است در این میزگرد مصطفی زندی، مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی، کامبیز نوروزی حقوقدان ومدرس دانشگاه و امیر عباس تقی پور مدیر مسئول ماهنامه ارتباطات مختصات رسانه منصف در صنعت بیمه را بررسی کردند.

در این پرونده گزارش جالب بررسی مقایسه ای تبلیغات در سبد هزینه های شرکتهای بیمه را می خوانیم و با عنوان غفلت ازمحتوا با گزارش همراه می شویم.

 

جدال با فیک نیوزها گزارشی است که پنج پیش بینی برای رسانه های دیجیتال در بیمه دارد.

 

در ادامه این پرونده با گزارشی تحت عنوان چالش جعل داده ها ، معنا و آثار اطلاعات غلط بر کسب و کارهای بیمه ای مورد بررسی قرار گرفته است.

بیمه گری/ گردش به خسارت

این پرونده را با میزگردی با عنوان معادله بی درمان اغاز و تلاش می کنیم با حضور کارشناسان و مدیران راهی برای چالش افزایش ضریب خسارت درمان بیابیم پس با مجتبی عطری مدیر بیمه های درمان بیمه دانا، مهدی فلاح معاون فنی شرکت بیمه سامان ، مجید گرشاسبی کارشناس صنعت بیمه و رزا سعیدی سرپرست مدیریت درمان بیمه تعاون همراه می شویم.

درد، عنوان گزارش دیگری ازین پرونده است که به وضوح نوسانات در عملکرد بیمه درمان طی سالهای 94 تا 1400 را نشان می دهد.

مصائب حفظ کلاه، گزارشی است که به ما نشان می دهد، چگونه از خود در برابر کلاهبرداران در بیمه درمان  دفاع کنیم.

نوآفرینان

در این پرونده به بهانه راه اندازی سوئیچ چالش برانگیز آمیتیس با استارت آپهای بیمه همراه شدیم تا شاید بتوانیم میان انها و نهاد ناظر مرز مشترکی ایجاد کنیم.

تافته جدا بافته نیستیم. این جمله عنوان گفتگوی بیمه داری نوین با مدیر عامل ازکی است که زوایای تاثیر منفی راه اندازی سوئیچ بیمه مرکزی بر رفتار نواورانه استارت اپها را به مخاطب عرضه می کند.

جوانان استارت آپ بیمه بازار در میزگردی با ما همراه شدند تا از چالش های فعالیت در صنعت بیمه بگویند و از نگاهی دیگر به مقوله مدیریت ریسک دانش بنیان در بازار بیمه بنگرند.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

18  −  16  =