نگاهی به معماری و تجربه کاربری سامانه نظارت و هدایت بیمه گری

سن هابِ بیمه گری یعنی سنهاب در ایران اکنون حدود 12 سال است و وقت آن رسیده تا ساختار آن مورد تجدید نظر قرار گیرد و معماری متناسب با استاندارهای جهانی داشته باشد و حالا دیگر الکترونیک بودن یک وجه بارز نیست بخشی از بدیهیات است و باید بیش از پیش به ابعاد دیجیتالی موضوع بیندیشیم.

به گزارش ریسک نیوز، معماری و تجربه کاربری در سنهاب باید خیلی سال پیش بررسی میشد. سامانه نظارت و هدایت الکترونیک بیمه ای که طی بیش از یک دهه به مرور تکمیل شده و به واسطه شرایط هیچگاه این فرصت را نیافته تا متناسب با رشد فناوری و روندهای روز دنیا از نو بازطراحی شود طبیعتا اکنون در سال 1401 قادر نیست تا نیازهای روز ذینفعان را پاسخگو باشد.

اگرچه ممکن است عدهایی باشند و به واسطة تعصبی که به سامانه فعلی دارند آن را بی نقص بدانند؛ اما واقعیت جهانی که با سرعت سرسام آوری شاهد رشد تکنولوژی و از رده خارج شدن تکنولوژی های قبلی است تکمیل دیگر کافی نیست.

برخی مواقع باید از بن بنا را فرو ریخت و از نو و متناسب با معماری های نوین، سامانه سنهاب را بازطراحی کرد؛ البته به گفتة نعمتی، مدیر مرکز فاوای بیمه مرکزی، اقدماتی در مورد طراحی سنهاب 2 در دستور کار است؛ اما اینکه پروژه سنهاب 2 دقیقا تا کجا پیش رفته سؤالی است که جامعه ذینفعان از بیمه مرکزی انتظار پاسخ به آن را دارند.

موضوع میزگرد پیش رو «سنهاب سال 1401؛ معماری و تجربه کاربری » نام دارد و به چند مسئله از جمله ظرفیت های بالفعل و چالش ها، تجربه کاربری و داده و معماری کلی سنهاب می پردازد.

در این میزگرد آقایان قاسم نعمتی، رئیس فاوای بیمه مرکزی؛ یوسف قلاتی، رئیس هیئت مدیره فناوران اطلاعات خبره؛ علیرضا مقرب، رئیس شورای فنی شرکت بیمه البرز؛ مهدی ترکی، مدیر محصول راهکارهای بیمه گری داتین و سرکارخانم طیبه قنبری، مدیرعامل تحلیلگران هوشمند ژرفا به گفتوگو نشستند.

متن کامل این میزگرد به زودی منتشر خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  +  1  =