معرفی 7 اشتباه مرگبار در تهیه بیمه های مسافرتی برای اولین بار!

تصور کنید در سفر خود دچار بیماری یا حادثه غیرمنتظره شوید و قادر به پرداخت هزینه‌ها نباشید. حتی ممکن است به پرواز خود نرسید و از هواپیما جای بمانید. در این مواقع چه باید کرد؟

به گزارش ریسک نیوز، شاید بگوید با خرید بیمه مسافرتی می‌توانیم آن‌ها را پرداخت کنیم. در صورتی که همیشه ماجرا به این سادگی نیست.

اگر در زمان مناسب بیمه نخریده باشید یا به پوشش‌های آن توجه نکنید و… دچار ضرر و زیان‌های مالی زیادی خواهید شد و هزینه‌ها به عهده خودتان خواهد بود.

پس در ادامه با ما همراه شوید تا به سراغ اشتباهات رایج در خرید بیمه سفر برویم و از ارتکاب آن‌ها جلوگیری کنیم.

1. با داشتن کردیت کارت نیاز به بیمه نیست!

بعضی از افراد دارای کردیت کارت بر این باورند که در زمان سفر دارای بیمه مسافرتی هستند. این در حالی است اغلب کردیت کارت‌ها دارای بیمه مسافرتی نیستند و در آن دسته که شامل بیمه می شوند نیز پوشش بیمه مسافرتی و نافذ بودن بیمه در هنگام مطالبه خسارت مد نظر است. بدین ترتیب بهتر است حتی با داشتن کردیت کارت اقدام به تهیه بیمه نامه‌ای مستقل بنا بر شرایط سفر خود نمایید.

2. تهیه بیمه سفر را به تعویق بیندازید!

بهترین زمان برای خرید بیمه مسافرتی، اندکی پس از رزرو سفر است. شرایطی را در نظر بگیرید که در مقصد و محل اقامت خود هستید و از قضا هزینه احتمالی بیمه را نیز کنار گذاشته اما خرید آن را به تعویق انداخته اید. در این صورت ممکن است زمان مناسب را از دست بدهید و هنگامی برای خرید بیمه اقدام کنید که دیگر دیر است.

جالب است بدانید بسیاری از مشاوران سفر توصیه می کنند در همان مراحل ابتدایی برنامه ریزی، برای خرید بیمه اقدام نمایید. یکی از بهترین و متداول ترین این خدمات نیز استفاده از بیمه مسافرتی سامان است که از طریق مراکز مربوطه به فروش می‌رسد.

البته اگر توصیه ما را بخواهید بدانید خرید بیمه سامان از قاصدک24، آژانس مسافرتی آنلاین بهتر است. علت این انتخاب نیز دارای اعتبار بودن این شرکت و ارائه‌ی انواع طرح‌های بیمه سفر در هزینه‌ها و پوشش‌های مختلف شناخته می‌شود. در خصوص بیمه مسافرتی سامان نیز باید بدانید این بیمه هزینه‌های پزشکی و بستری در بیمارستان، هزینه ناشی از تأخیر چمدان، بازگرداندن جسد متوفی و حوادثی از این دست را پوشش می دهد و انواع سفر از جمله تک نفره، تجاری، خانوادگی و… را شامل می شود.

3. در انتخاب طرح های بیمه دقت نکنید!

قبل از خرید بیمه نامه بهتر است سیاست شرکت بیمه مورد نظر خود را بررسی نمایید. اگر بیمه نامه‌ای که خریداری کرده اید به هنگام تغییر برنامه سفر شما نیز تمام هزینه ها را هر چند با پرداخت مبلغی اضافه، پوشش دهد انتخاب درستی داشته اید. در غیر این صورت بهتر است با دقت بیشتری شرکت‌های بیمه ارائه دهنده بیمه نامه های مسافرتی را بررسی و انتخاب کنید.

خرید بیمه مسافرتی

 

4. بعد از رسیدن به مقصد به فکر بیمه باشید!

ممکن است در سفر دچار حادثه یا جراحت شوید، بدیهی است در چنین شرایطی دفترچه بیمه‌ای که در خانه دارید، به کارتان نمی آید. از این رو بهتر است قبل از ورود به مقصد سفرتان را بیمه کنید در غیر این صورت ممکن است مجبور به خرید بیمه سفر با قیمتی بالاتر از قیمت معمول آن در گمرک شوید.

5. سقف پوشش بیمه های مسافرتی با یکدیگر یکسان است!

شاید برای برخی از مسافران تازه کار تمامی بیمه‌ها یکسان به نظر برسند این در حالی است که بیمه های مسافرتی به دسته های مختلف با پوشش دهی گوناگون تقسیم می شوند. جالب است بدانید بیمه مسافرتی به سه دسته کلی پزشکی، جامع و سالیانه تقسیم می شود.

طرح بیمه مسافرتی پزشکی، پوششهای مربوط به صدمات ناشی از حوادث یا حملات تروریستی را شامل می شود اما سرقت، گمشدن و تاخیر در پرواز را پوشش نمی‌دهد. بیمه جامع، لغو، تاخیر و تغییر را شامل اما تمام موارد پزشکی را شامل نمی شود و در نهایت، بیمه سالانه سفر که در هر زمانی موارد پزشکی و جامع را پوشش می‌دهد.

6. اشیا با ارزش و عتیقه را می توان بیمه کرد!

بهتر است به طور کامل از پوشش بیمه خود مطلع شوید و پس از آن چمدانتان را ببندید. به طور معمول وسایل الکترونیکی، طلا و جواهر با قیمت بالا و عتیقه جات تحت پوشش بیمه مسافرتی نیستند و در صورت گم شدن، شما نمی توانید ادعایی در خصوص دریافت خسارت آن‌ها داشته باشید.

7. به بررسی هزینه بلیط سفر نیاز ندارید!

بهتر است در هنگام خرید بلیط سفر به قیمت بلیط هواپیما (قیمت-بلیط-هواپیما/https://ghasedak24.com) دقت کنید و به منظور برخورداری از پوشش ابطال بلیط با آگاهی کافی و مشاوره گرفتن از متخصصین بیمه اقدام به خریداری بیمه مسافرتی نمایید. چرا که خرید بیمه نامه مسافرتی از مکان و افراد غیر متخصص، یکی دیگر از اشتباهات رایج در خرید آن است.

علاوه بر این‌ها عدم دقت در شرح قرارداد و پرسش و پاسخ‌های پزشکی نیز می‌تواند منجر به عدم پوشش حوادث در هنگام مطالبه خسارات گردد. فراموش نکنید بیمه یک قرار داد حقوقی است از این رو به عنوان یک بیمه گذار یا خریدار موظف هستید در هر شرایطی از مطالب بیمه نامه خود آگاه باشید.

خرید بیمه مسافرتی

سایر نکات مهم:

• در صورت پایان اعتبار بیمه نامه در طول سفر، تمدید آن مقدور نمی‌باشد.

• در صورت عدم استفاده از بیمه نامه تا ۶ ماه پس از تاریخ صدور، می‎توانید با در دست داشتن اصل بیمه نامه و گذرنامه، به واحد صادر کننده آن مراجعه و نسبت به فسخ بیمه مسافرتی سامان اقدام نمایید.

• بلافاصله پس از وقوع حادثه یا نیاز به خدمات امدادی، حداکثر ظرف مدت 7 روز ( 168 ساعت)، با شرکت بیمه مربوطه تماس گرفته و شرح مختصری از واقعه را گزارش نمایید.

پس از بررسی موارد گفته شده می‌توانید با خیال راحت برای دریافت آن اقدام کنید. البته بهتر است قبل از این کار برای یافتن مناسب ترین بیمه برای خود با مشاوران مربوطه در تماس باشید یا مراکزی را انتخاب کنید که در حین خرید تمامی امکانات و خدمات بیمه را نمایش دهند.

به عنوان مثال از نظر ما در سایت قاصدک24 این امکان به خوبی فراهم شده است و شما پس از ورود به بخش بیمه مسافرتی قاصدک24 می‌توانید لیستی از طرح‌های بیمه را مشاهده کنید.

البته حتما قبل از خرید شرایط و خدماتی که بیمه موردنظر پوشش می‌دهد را بررسی کرده و سپس خریداری نمایید.

اگر در خصوص رزرو بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس نیز نیاز به مشاهده قیمت‌ها و خرید آن‌ها داشتید، به بخش بلیط موردنظر خود در قاصدک24 رفته و مبدا و مقصد خود را وارد نمایید. بلیط‌ها در مسیر انتخابی شما بلافاصله نمایش داده می‌شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  1  =  10