امکان مقایسه وضعیت برای شرکتهای بیمه فراهم می شود/تغییرات جدی در کر فناوران

خبره ای ها از دستاوردها و راهبردهای 1401 فناوران گفتند

ديتابيسی متمركز از بانك اطلاعاتي 24 شركت بيمه‌اي كه طرف قرارداد فناوران هستند، آماده مي‌كنيم كه اين زيرساخت مي‌تواند به شركت‌هاي بيمه کمک کند كه وضعيت خودشان را با 23 شركت ديگر در صنعت بيمه مقایسه کنند و اين قضيه مي‌تواند كمك كند كه  نقاط ضعف و قوت خود را شناسايي كنند.

به گزارش ریسک نیوز، در حاشیه جهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی گفتگوئی با مجید خاکور مدیر عامل ، یوسف قلاتی رئیس هیات مدیره و مهدی ایمانی مهر قائم مقام مدیر عامل شرکت فناوران خبره به انجام رساندیم . این سه مدیر از دستاوردها و برنامه های آتی شرکت فناوران گفتند.

ورود فناوران به فرهنگ سازی

مهدی ایمانی مهر، قائم مقام مدیر عامل شرکت فناوران خبره با اشاره ضرورت حضور در نمایشگاه صنعت مالی گفت: يكي از اركاني كه براي تحول ديجيتال به شدت حائز اهميت است، فرهنگ ديجيتال است . معتقدم شركت‌هاي بيمه اتفاقا از اين منظر روي موضوع فرهنگ ديجيتال بايد سرمايه‌گذاري كنند و حضور در رویدادها مي‌تواند در اين خصوص راهگشا باشد.

وی افزود: حال شركت فناوران اطلاعات خِبره به‌عنوان شركتي كه 50 درصد پرتفوي صنعت بیمه را مديريت مي‌کند، ارائه خدمت به بيش از 40 ميليون بيمه‌شده از طريق 24 شرکت يك رسالت و جايگاه خطيري را براي فناوران ترسيم كرده‌است. فلسفه حضور فناوران شايد روزگاري بر  كيفيت كارش بود ولي بالطبع اين نياز وجود دارد كه علاوه بر اين‌كه كار باكيفيت انجام مي‌دهد، بتواند  در حوزه فرهنگ‌سازي و در حوزه تقويت سيكل اطلاعات كه بعضا جاهايي معيوب است وارد عمل شود.

 

تغییرات جدی در کر فناوران

خاکور مدیر عامل شرکت فناوران خبره در ادامه این گفتگو گفت: ما تحقيقات R&D خيلي وسيعي را بين سال‌هاي 1397 تا 1399 انجام داديم در رابطه با اين‌كه پلتفرم فناوران چه تغييراتي را نياز دارد كه بتواند پاسخگوي بيمه‌گري ديجيتال در صنعت بيمه با شد و طي آن دو سال ما محصولات مختلفي را رصد كرديم، محصولات مشابه را در كشورهاي ديگر هم بررسي كرديم، گروه R&D با توجه زیست بومی که در داخل کشور داریم، تحقیقات گسترده‌ای را انجام دادند كه از تركيب تجربيات بيرون و تجربيات داخل كشور و سبقه 18-17 ساله و شايد 20 ساله‌اي كه فناوران دارد، بتوانيم به يك معماري كه متناسب با نيازمندي صنعت بيمه باشد، برسيم و از سال 99 هم تغييرات خيلي جدي را در كُر فعلي فناوران ايجاد كرديم، با نگاه به ايجاد بستري كه اينشورتکها و خيلي از بازيگراني كه امروز مي‌خواهند وارد صنعت بيمه شوند و ارزش افزوده در صنعت بيمه ايجاد كنند، طراحی شد

به گفته وی خيلي از قابليت‌ها بايد در داخل كُر ايجاد شود كه شركت‌هاي بيمه بتوانند تغييرات مدنظر خود را راحت‌تر در نرم‌افزار اعمال كنند، ضمن اين‌كه فضاي كسب و كار شبكه فروش را بتوانيم تسهيل كنيم و شبكه فروش بتوانند به‌راحتي با بدنه شركت‌هاي بيمه  ارتباط مناسبي را برقرار كنند.

مدیرعامل فناوران خبره افزود:  اين تيم در فاصله 1399 و 1400 و همينطور 1401 مشغول بازطراحي نرم‌افزار هستند و ما اميدوار هستيم كه بتوانيم متن جديد بنيان را كه نسل پنجم نرم‌افزار بنيان است در نيمه دوم حداقل در دو شركت‌ بيمه مستقر كنيم و در سال 1402  اين زيرساخت جديد را بتوانيم در تمام شركت‌هاي بيمه طرف قرارداد خود پیاده سازی كنيم.

خاکور یاداور شد: يك API فوق‌العاده غني را در نرم‌افزار خود داريم. APIهايي كه امروز در نرم‌افزار فعلي فناوران است، بيشتر با رويكرد توسعه كسب و كارهاي الكترونيكي ديده شده و به صورت تعريف‌شده به فروش الكترونيكي بيمه‌نامه‌هاي ثالث يا پرداخت خسارت بيمه‌نامه‌هاي ثالث همچنین بیمه های عمر نگاه دارد.

امکان مقایسه وضعیت برای شرکتهای بیمه فراهم شد

خاکور تاکید کرد: در زيرساخت جديد ما APIها را با يك ريزدانگي خيلي گسترده‌تر قرار است در اختيار شركت‌هاي بيمه و ساير بازيگرها قرار دهيم كه بتوانند  از اين بستر استفاده كنند.

خاکور با اشاره به محصول دیگر فناوران که تا پايان امسال رونمايي می شود، گفت: ديتابيسی متمركز از بانك اطلاعاتي 24 تا شركت بيمه‌اي كه طرف قرارداد فناوران هستند، آماده مي‌كنيم كه اين زيرساخت مي‌تواند به شركت‌هاي بيمه کمک کند كه وضعيت خودشان را با 23 شركت ديگر در صنعت بيمه مقایسه کنند و اين قضيه مي‌تواند كمك كند كه  نقاط ضعف و قوت خود را شناسايي كنند.

 

 

 

دستاوردها چه بود؟

یوسف قلاتی رئیس هیات مدیره فناوران خبره به دستاوردهای دو سال اخیر این شرکت اشاره کرد و گفت: در اين دو سال كارهاي بزرگي در حوزه API انجام داديم به طوریکه  در حوزه‌هاي صدور در رشته‌هاي مختلف ثالث، بدنه، عمر و سرمايه‌گذاري، مسافرتي، حوادث APIها خدمت شركت‌هاي بيمه ارائه كرديم.

وی افزود:  كار بزرگ ديگري كه در اين دو سال به نتيجه رسيد و الان به صورت عملياتي استفاده مي‌شود، پنجره واحدي است كه ما در اختيار مراكز درماني قرار داديم براي معرفي‌نامه آنلاين. ابتداي كار شايد در ماه ما 50 هزار معرفي‌نامه هم نداشتيم، ولي الان ركورد يك ميليون معرفي‌نامه در ماه را در ماه‌هاي اخير داشتيم كه دستاورد خيلي بزرگي بود . 12 هزار مركز درماني از اين پنجره واحد به‌عنوان پل ارتباطي با شركت‌هاي بيمه استفاده مي‌كنند.

رئیس هیات مدیره فناوران خبره عنوان کرد: نرم‌افزار صدور الكترونيكي ثابت را آماده كرديم كه از طريق سايت صدور ثالث، بيمه‌گذاران مي‌توانند در شركت بيمه‌ فعلی یا شرکت بیمه جدید بيمه‌نامه‌شان را تمديد كنند .

وی افزود: نرم‌افزار بزرگ ديگري كه توانستيم آن را انجام پیاده سازی کنیم، بحث سازمان فروش چندلايه در حوزه بيمه‌هاي عمر و سرمايه‌گذاري است كه در چند شركت‌ بيمه  در حال راه‌اندازي است و از طريق اين سازمان فروش اين امكان به وجود مي‌آيد كه نماينده‌هاي بتوانند تيم‌سازي كنند، آيين‌نامه 96 جذب كنند و ارتقاء دهند، سمت مديريتي به آن‌ها دهندهمچنین  كارمزد به صورت كاملا يكپارچه به واسطه مالي فناوران به صورت سيستمي و بدون دخالت كاربر بين تركيب‌هاي مديريتي تقسيم خواهد شد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  49  =  59