افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۱/۰۵/۱۱

بورس اوراق بهادار تهران امروز هم مانند گذشته روند رو به رشد به خود گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 2411 واحد نسبت به روز گذشته به رقم یک‌میلیون و 430 هزار و 17 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 473 هزار میلیارد تومان رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 4 هزار و 37 واحد به رقم 400 هزار و 448 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز امروز رو به رشد نهاد به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش 224 واحد به رقم 380 هزار و 587 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش شرکت‌های بورسی است، به 5 میلیون و 451 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 3.5 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 220 هزار فقره معامله و به ارزش 2140 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی 17صدم درصد رشد کردند. اما این دو شاخص با معیار هم‌وزن فقط 6 صدم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 12 صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 16 صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار دوم بورس 18 صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، توسعه معادن، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی نوری و پتروشیمی پردیس بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند و نماد بانک پارسیان بعد از بازگشایی بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

در فرابورس ایران هم امروز اوضاع رو به رشد بود، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 24 واحد به رقم 18 هزار و 762 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک‌میلیون و 37 هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس 340 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از یک‌ونیم میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 132 هزار فقره معامله و به ارزش 12 هزار و 650 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس بیش از 14 هزار و 700 میلیارد تومان شد.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت شیراز و بیمه پاسارگاد بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند ود نمادهای صنعتی مینو، فرابورس ایران، نیروی برق دماوند و برق عسلویه مپنا بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

با توجه به اخبار مثبت در فضای سیاسی، به نظر می‌رسد، امیدواری به بازار برگشته و از دو روز گذشته رو به رشد نهاده است.

در عین حال باید فضای کلان اقتصادی کشور دارای ثبات و قابلیت پیش‌بینی برای فعالان اقتصاد باشد. مهمترین ثبات در بازار، کنترل تورم و ثبات در نرخ ارز است که باید مدنظر سیاستگذاران قرار گیرد و دخالت‌های بی‌جا در اقتصاد کشور از سوی دولت و مجلس به عنوان سم برای فعالیت اقتصاد به شمار می‌رود.

در عین حال سرمایه‌گذاری در بورس الزاما همراه با ریسک و نوسان است.

همچنین خبرهایی رسیده است که عرضه خودرو در بورس کالا از 26 مردادماه از سرگرفته می‌شود و سایپا هم اعلام کرده است که خودروی شاهین خود را می‌خواهد از بورس کالا به مشتریان ارائه کند.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

84  −  80  =