هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۵/۲۰

تشدید بارش ها در شهرهای شمالی از امروز

امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در استان‌های فارس، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب مرکزی، شرق لرستان و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر‌های همرفتی رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، طی امروز و فردا نیز در برخی ساعات در سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران و وزش باد رخ خواهد داد.

تنها در روز‌های یکشنبه و دوشنبه در برخی نقاط نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان به سبب نفوذ جریانات مانسونی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود.

لازم به ذکر است که طی پنج روز آینده در نیمه شرقی به ویژه منطقه زابل و بخش‌هایی از مرکز و در دو روز آینده در نوار غربی کشور در برخی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

همچنین روز‌های پنجشنبه و جمعه پتانسیل شکل گیری توده گرد وخاک در کشور عراق و انتقال آن به استان‌های ایلام و خوزستان مهیا می‌باشد. تا اواسط هفته آینده نیز در نوار شمالی به ویژه در سواحل دریای خزر دما به طور نسبی افزایشی می‌یابد و طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  39  =  41