کاهش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۱/۰۶/۲۷

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به کاهش قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل بازار در پایان معاملات با کاهش 11 هزار و 183 واحد به رقم یک میلیون و 377 هزار و 915 واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 2981 واحد به رقم 401 هزار و 908 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 182 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 4.7 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 256 هزار فقره معامله و به ارزش 3593 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با نگاه وزنی ـ ارزشی 81 صدم درصد کاهش یافتند، این دو شاخص با معیار هموزن 74 صدم درصد کاهش یافت.

شاخص آزاد شناور 84 صدم درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 92 صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 68 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، ملی مس، شستا، پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس و ایران خودرو به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

در فرابورس ایران شاخص کل امروز 102 واحد افت کرده و به رقم 18 هزار و 630 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم در فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 27 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ایران 346 هزار میلیارد تومان شد. معامله گران امروز بیش از 2.7 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 168 هزار نوبت معامله و به ارزش 10 هزار و 949 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای زغال سنگ پروده طبس و بهمن دیزل بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و برعکس نمادهای سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت لاوان، صبا تامین و نیروی برق دماوند بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته‌اند.

با توجه به ریزش‌های مکرر شاخص بورس از نظر کارشناسان عمده سهام موجود در بازار به کف قیمت رسیدند، اما برای خرید یا فروش سهام حتما باید با مطالعه و تحلیل اقدام کرد و نباید تحت تأثیر احساسات و فضای مجازی به خرید و فروش سهام اقدام شود، زیرا سود و زیان هر کس برعهده خودش است.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

53  −  45  =