افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۱/۰۷/۰۹

بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در یک روند کاملا کاهشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 15 هزار و 684 واحدی به رقم یک میلیون و 330 هزار و 878 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش 6360 واحد به رقم 386 هزار و 137 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 5 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 5.3 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 281 هزار فقره معامله و به ارزش 3194 میلیارد تومان دادوستد کردند. همه شاخص‌های بورس امروز به رنگ قرمز درآمدند.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.1 درصد افت کردند. این دو شاخص با معیار هموزن 1.6 درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور 1.3 درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 1.7 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 56 صدم درصد افت کرد.

امروز نماد پتروشیمی خلیج فارس یک تنه بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته و نمادهای فولاد مبارکه، پالایش نفت بندرعباس، ملی مس، پالایش نفت اصفهان، شستا و ایران‌خودرو، بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با 197 واحد عقب‌نشینی به رقم 18 هزار و 164 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران 987 هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه در فرابورس 339 هزار میلیارد تومان شد، معامله گران امروز در فرابورس ایران بیش از 3.1 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 143 هزار فقره معامله و به ارزش 5407 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نماد معاملاتی نیروی برق دماوند بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته و نمادهای آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت شیراز، پتروشیمی تندگویان، فرابورس ایران و سنگ گهر زمین بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

به گزارش فارس، گرچه کارشناسان می‌گویند عمده سهام موجود در بازار به کف قیمت و ارزندگی رسیده‌اند اما در عین حال نباید این نکته را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراموش کردند که سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه همراه با ریسک و نوسان است و حتما باید با تحلیل همراه شود.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  9  =  9