افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۱/۰۸/۱۰

بورس اوراق بهادار تهران بعد از بسته 10‌بندی حمایتی سازمان بورس امروز هم در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با رشد 10 هزار و 547 واحد نسبت به روز قبل به رقم یک میلیون و 280 هزار و 380 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 4 هزار و 192 واحد به رقم 365 هزار و 9 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 751 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 5.2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 246 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 605 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ‌ ارزشی 0.84 درصد رشد کردند، این دو شاخص با معیار هموزن 1.18 درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 0.81 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.92 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.74 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، سرمایه‌‌گذاری امید، شستا، پتروشیمی نوری، سرمایه‌گذاری غدیر و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم امروز روند رو به رشد بود بگونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با 38 واحد افزایش نسبت به روز قبل به رقم 17 هزار و 371 واحد رسید.

ارزش بازار اول و و دوم فرابورس ایران به 946 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس 322 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 1.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 165 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 369 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، بهمن دیزل، صنعتی مینو، پویا زرکان آق‌دره و توسعه مالی مهرآیندگان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد بیمه پاسارگاد بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته است.

عد از ابلاغ بسته 10‌بندی حمایت از بورس روند بازار مثبت شد و قبل از آن هم اکثر کارشناسان اعلام کرده بودند، با توجه به ریزش‌های بازار عمده سهام موجود به نقطه ارزندگی رسیده، اما به شرط اینکه با چشم‌انداز بلندمدت سرمایه‌گذاری شود، سرمایه‌گذاری در بورس ارزنده خواهد بود، در عین حال هیچ وقت نباید از ریسک و نوسان در بازار سرمایه غافل شد.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×  1  =