افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۱/۰۸/۱۷

بورس اوراق بهادار تهران این روزها تحت تأثیر دو عامل بسته ده‌بندی حمایتی سازمان بورس و همچنین روند رو به رشد نرخ ارز در بازار و نیز عقب افتادگی تاریخی در رشد بازار روند رو به رشد به خود گرفته امروز هم شاخص کل با افزایش 17 هزار و 988 واحد کانال 1.4 میلیون واحدی را مجدداً پس گرفت و به رقم یک میلیون و 407 هزار و 740 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 3100 واحد به رقم 396 هزار و 210 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 209 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 13.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 540 هزار فقره معامله و به ارزش 6 هزار و 797 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ‌ ارزشی 1.2 درصد رشد کردند. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن 0.79 درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور 1.2 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 1.3 درصد ارتقاء یافت و شاخص بازار دوم بورس 1.2 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای صنعتی چادرملو، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پالایش نفت تهران، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری غدیر، صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی و ملی‌مس ایران به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 117 واحد افزایش به رقم 18 هزار و 348 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران 999 هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه فرابورس شامل شرکت‌های اخراجی از بازارهای اصلی و نیز شرکت‌هایی که هنوز وارد بازار سرمایه نشده‌ و در شرف ورود هستند به 325 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 4.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 250 هزار فقره معامله و به ارزش 6 هزار و 357 میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس به بیش از 13 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای آهن فولاد ارفع، فولاد غدیر، صبا تأمین، مدیریت مالی مهر آیندگان ، فرابورس ایران، فولاد هرمزگان و پلیمر آریاساسول بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس ایران را داشته‌اند.

از روز گذشته انتشار اوراق سکه بانک مرکزی هم در بورس شروع شده است. دولت قصد دارد از کلیت بازار سرمایه حمایت کند از جمله اینکه سهامداران خرد و حقیقی که سبد سهام آنها کمتر از 100 میلیون تومان باشد با خرید اوراق تبعی بازدهی سبد خود را به مدت یکسال با بازدهی حداقل 20 درصد بیمه می‌کنند.

همچنین صندوق توسعه ملی هم مجاز به خرید و فروش سهام در بازار شده و صندوق تثبیت بازار هم با سرمایه جدید تقویت شده است و همه این موارد چشم‌انداز روشنی پیش‌روی بازار سرمایه قرار داده است.

سیاست‌گذاران امیدوار هستند با برنامه‌های حمایتی از بازار سرمایه نقدینگی سرگردان به سمت بازار سرمایه و در جهت تقویت تولید و سرمایه‌گذاری هدایت شود.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  66  =  73