افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۱/۰۸/۲۹

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت و کانال 1.4 میلیون واحدی را دوباره پس گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 11543 واحد به رقم یک میلیون و 404 هزار و 629 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 4 هزار و 896 واحد به رقم 402 هزار و 855 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 197 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 7.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 288 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 566 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز در بورس تهران سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.83 درصد افزایش یافتند.

این دو شاخص با معیار هموزن 1.2 درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور یک درصد افزایش یافت و شاخص بازار اول بورس یک درصد رشد و شاخص بازار دوم بورس 0.6 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه،‌ ایران‌خودرو، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، شستا، پالایش نفت تهران و سایپا به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با افزایش 124 واحد به رقم 18 هزار و 470 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 5 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس 327 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 2.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 196 هزار فقره معامله و به ارزش 12 هزار و 807 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از 16 هزار و 300 میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، صبا تأمین، فرابورس، بیمه پاسارگاد، پالایش نفت شیراز و فولاد غدیر ایرانیان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نماد آریاساسول، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

خرید اوراق اختیار فروش تبعی با نماد سهام‌یار برای بیمه کردن سبد سهام تا 100 میلیون تومان تا آخر هفته جاری ادامه پیدا کرده و تا کنون بیش از 320 هزار نفر از این اوراق یک ریالی برای بیمه کردن سبد سهام خود اقدام کرده‌اند.

کسانی که این اوراق را خریداری می‌کنند به شرط اینکه از 4 آبان امسال تا سال آینده هیچ یک از سهام و یا حق‌تقدم‌های متعلق به خود را نفروشند از اصل سرمایه و سود 20 درصدی برای سهام آنها برخوردار می‌شوند و منابع آن نیز از محل صندوق توسعه و تثبیت بازار و لایحه بودجه سال آینده اختصاص خواهد یافت.

برنامه دولت حمایت از بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری مردم در این بازار است البته این نکته را نباید از نظر دور داشت که سرمایه‌گذاری در بورس الزاما همراه با ریسک و نوسان است، بنابراین قبل از اقدام به خرید و یا فروش سهام باید مطالعه، مشورت و تحلیل از وضعیت بازار صورت گیرد.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

28  −    =  21