افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۱/۰۹/۰۱

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاهشی و نوسانی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 939 واحد همراه شد و به رقم یک میلیون و 407 هزار و 658 واحد رسید، اما شاخص کل با معیار هموزن امروز با افزایش 1015 واحد به رقم 405 هزار و 485 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 209 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 6.7 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 308 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 220 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ‌ ارزشی کاهش یافتند این دو شاخص با معیار هموزن 0.25درصد رشد کردند شاخص آزاد شناور .0.13درصد افت کرد. شاخص بازار اول بورس 0.11 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.1 درصد عقب‌نشینی کرد.

امروز نمادهای سایپا و بهمن دیزل بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند و نمادهای فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، ملی مس و پالایش نفت بندرعباس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل با 32 واحد افزایش به رقم 18 هزار و 542 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران یک میلیون و 9 هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه فرابورس 336 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 3.6 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 256 هزار فقره معامله و به ارزش 12 هزار و 973 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی شیراز، صنعتی مینو، بهمن دیزل و مدیریت انرژی امیدتابان حور بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای پتروشیمی زاگرس، صبا تأمین و بانک دی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

فردا دوم آذر ماه آخرین مهلت برای خرید اوراق تبعی فروش با نماد سهام‌یار برای بیمه کردن سبد سهام کمتر از 100 میلیون تومان است و کسانی که می‌خواهند بازدهی حداقل 20 درصدی ظرف سال آینده داشته باشند با خرید یک ورقه یک ریالی از سهام‌یار به شرط اینکه در مدت یکسال هیچ یک از سهام خود را نفروشند مشمول این بیمه خواهند شد.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  8