مدارس و اداره‌های کدام استان‌ها در روز دوشنبه ۲۶ دی تعطیل است؟

بارش برف و کاهش بی‌سابقه دما این روزها مصرف گاز را در کشور افزایش داده است به‌طوری که براساس آمار شرکت ملی گاز، مصرف گاز این روزها در بخش‌های تجاری و خانگی به حدود 700 میلیون مترمکعب رسیده که حاکی از افزایش 150 میلیون مترمکعبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، به‌گفته وزیر نفت، گاز مصرفی بخش خانگی در پنج‌شنبه‌شب (22 دی‌ماه 1401)، معادل 4 میلیون بشکه نفت بوده است و با توجه به شدت برودت هوا، این شب می‌تواند عنوان سردترین شب سال را از آن خود کند؛ شبی که مصرف گاز در بخش خانگی، از مرز 685 میلیون مترمکعب عبور کرد.

رئیس پلیس راه کشور نیز از بارش برف و باران در جاده‌های 17 استان کشور خبر داده و از مردم خواسته است که از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

در همین راستا و به‌منظور استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف گاز، همانند روزهای گذشته بارش برف و کاهش دما سبب تعطیلی مدارس و غیرحضوری شدن آن به‌همراه تعطیلی برخی اداره‌ها و انجام دورکاری در استان‌های مختلف کشور در  روز دوشنبه  26 دی‌ماه 1401 شده است.

ادارات، مدارس و دانشگاه‌های استان همدان فردا تعطیل شد

تمام دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها، موسسات، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان همدان فردا دوشنبه تعطیل شد.

به استناد مصوبه هیئت وزیران و صورتجلسه کارگروه استانی مدیریت مصرف انرژی و ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، و با توجه به پیش‌بینی تداوم بارش برف، برودت هوا و به منظور مدیریت مصرف انرژی مقرر شد،همه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها، موسسات و بانک‌ها در سطح استان(به استثناء مراکز امدادی، خدماتی، بهداشتی و درمانی) فردا دوشنبه 26 دیماه به صورت دورکاری فعالیت کنند.

همچنین تمام مراکز دانشگاهی (بخش اداری و آموزشی) و مقاطع تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش در سطح استان (به‌جز امتحانات سراسری پایه دوازدهم) به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

همچنین دستگاه‌های اداری ملزم به خاموش کردن سیستم‌های گرمایشی تا ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه مورخه 27 دیماه هستند.

مدارس و دانشگاه‌های استان قزوین تا آخر هفته تعطیل شدند

با تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری قزوین دانشگاه‌ها و مدارس در سطح استان تا آخر هفته تعطیل شدند و کلاس‌های آنها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استانداری قزوین با توجه به بارش برف و برودت هوا و به منظور کاهش مصرف انرژی و پایداری شبکه گاز، شروع به کار تمام دستگاه‌های دولتی از روز دوشنبه 26 دی تا پایان هفته ساعت 9 صبح و پایان کار ساعت 14 خواهد بود.

در ضمن کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی دانشگاه‌ها و مدارس در سطح استان به صورت غیر حضوری(مجازی) برگزار می‌شود. همچنین بنا بر مصوبه ستاد بحران استانداری قزوین امتحانات دانشگاه‌ها و مقاطع متوسطه طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد.

تعطیلی مدارس در گیلان

مدارس و دانشگاه‌های گیلان تا چهارشنبه غیرحضوری و ساعات کاری ادارات محدود خواهد بود و فعالیت آموزشی مدارس و مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان نیز به‌صورت غیرحضوری است.

دورکاری ادارات خراسان‌شمالی تا پایان هفته

استاندار خراسان شمالی در نشست ستاد بحران از ادامه دورکاری ادارات، مدارس و دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: دورکاری ادارات، مدارس و دانشگاه‌های خراسان شمالی تا پایان هفته تمدید شد.

تعطیلی مدارس در خراسان‌رضوی تا پایان هفته

فرماندار مشهد گفت: مهد‌های کودک، مدارس و دانشگاه‌ها در تمام مقاطع از امروز یکشنبه 25 دی ماه تا پایان هفته غیرحضوری شد.

مدارس استان گلستان دوشنبه 26 دی‌ماه غیرحضوری است

به‌نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان، اظهار داشت: امروز در جلسه ستاد بحران تصمیم گرفته شد مدارس فردا دوشنبه 26 دی‌ماه نیز غیرحضوری و آموزش‌ها در سامانه شاد ادامه یابد.

استاندار گلستان با بیان اینکه کلاس‌های دانشگاه نیز تعطیل خواهد بود و آزمون‌ها بهتر است غیرحضوری باشد، گفت: ادارات نیز کار خود را با یک ساعت و نیم تأخیر و از ساعت 9 صبح آغاز می‌کنند.

استاندار گلستان همچنین گفت: در این جلسه مصوب شد حداکثر تا دو هفته آینده تمام ادارات سوخت جایگزین خود را فراهم کنند.

زنگانه از مردم خواست مصرف گاز را مدیریت کنند و افزود: فعلاً در هیچ نقطه‌ای از استان قطعی گاز نداریم و مردم در صورت بروز مشکل با سامانه 194 تماس بگیرند.

جزئیات غیرحضوری‌شدن مدارس خراسان‌جنوبی تا پایان هفته

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از غیرحضوری شدن مدارس استان تا پایان هفته خبر داد.

سید علیرضا موسوی‌نژاد در نشست شورای معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از غیرحضوری شدن تمام فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی مدارس استان از فردا دوشنبه 26 دی‌ماه تا پایان هفته خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان بر اثر برودت هوا و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی به‌منظور برخورداری تمامی مردم از نعمت گاز، تمامی خدمات آموزشی و پرورشی مدارس، مراکز پیش‌دبستانی از فردا دوشنبه 26 دی‌ماه تا پایان هفته جاری به‌صورت غیرحضوری و از طریق شبکه شاد ارائه می‌شود.

وی ابراز کرد: تمام امتحانات داخلی مدارس متوسطه اول و دوم استان در این هفته لغو می‌شود و امتحانات نهایی طبق برنامه اعلام‌شده قبلی برگزار می‌شود.

اعلام تعطیلی استان کرمانشاه در روزهای 29 دی و 6 بهمن‌ماه

در جلسه کمیته هماهنگی تأمین سوخت زمستانی استان کرمانشاه علاوه بر تعطیلی ادارات و بانک‌ها و غیرحضوری شدن مدارس امروز استان، روزهای 29 دی و 6 بهمن نیز تعطیل اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، بنابر مصوبه جلسه شنبه‌شب کمیته هماهنگی تأمین سوخت زمستانی استان کرمانشاه، با هدف حفظ پایداری و مدیریت شبکه گاز، یکشنبه 25 دی ماه همه ادارات، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کل استان تعطیل و مدارس استان غیرحضوری است، همچنین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هم با نظر رؤسای دانشگاه فعالیت خواهد کرد.

همچنین طبق مصوبه کمیته مذکور، روزهای پنجشنبه 29 دی‌ماه و ششم بهمن‌ماه تعطیل اعلام شد.

این تعطیلی‌ها شامل دستگاه‌های خدمات‌رسان شامل مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس115، خدمات شهری شهرداری‌ها، بخشهای عملیاتی و دارای نوبت کاری، بیمارستان‌ها و آتش‌نشانی‌ها نمی‌شود.

کمیته مدیریت سوخت زمستانی از همه مردم کرمانشاه خواست که با هدف تأمین پایداری سوخت برای همه هموطنان، در مصرف گاز کوشا باشند.

تعطیلی اصناف سمنان در روز دوشنبه

استاندار سمنان با اشاره به آخرین تصمیم ستاد مدیریت بحران این استان درباره نحوه فعالیت ادارات گفت: اصناف کمترضروری استان سمنان در روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل خواهند بود.

سید محمدرضا هاشمی در حاشیه نشست ستاد مدیریت بحران استان سمنان اظهار داشت: با عنایت به شرایط نامساعد جوی و برودت قابل توجه هوا و افزایش چشم‌گیر مصرف گاز و برق در کشور و همچنین به‌منظور مساعدت در تأمین انرژی مصارف بخش خانگی، مقرر شد تمام واحدهای 12گانه صنفی غیرضروری در روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ 25 و 26 دی ماه در همه شهرستان‌های استان غیرفعال و تعطیل باشد.

وی اضافه کرد: این اصناف شامل اتحادیه‌های آرایشگران مردانه و زنانه، درودگران، مبل‌سازان و واحد‌های ساخت کمد، رایانه و الکتریک، عکاسان و فیلمبرداران، فروشندگان لوازم آرایشی بهداشتی، فروشندگان لوازم خانگی، فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و ساعت، فلزکاران، خدمات فنی و تأسیسات ساختمان، مشاورین املاک، نمایشگاه اتومبیل، تولیدکنندگان پوشاک و همه مراکز تجاری و پاساژها است.

استاندار سمنان با قدردانی از همراهی و مشارکت مردم استان سمنان در کاهش و مصرف بهینه، از مشترکان حوزه انرژی خواست با کاهش دمای تأسیسات حرارتی و خاموش کردن وسایل برقی اضافه در منازل و محل کار خود، کمک کنند که همه هموطنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار باشند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×    =  28