کاهش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۱/۱۱/۱۰

بورس اوراق بهادار تهران امروز هم بعد از ریزش روز گذشته در مسیر کاهشی قرار گرفت به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 2506 واحد به رقم یک میلیون و 539 هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 5 هزار و یک واحدی به رقم 479 هزار 639 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و665 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 11.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 578 هزار فقره معامله و به ارزش 6 هزار و 833 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با نگاه وزنی ـ ارزشی 0.16 درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن یک درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور 0.1 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.15 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.18 درصد افت کرد.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، پتروشیمی فارس، پتروشیمی پردیس و پتروشیمی نوری به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه و همراه اول بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 160 واحد کاهش به رقم 20 هزار و 62 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 95هزار میلیارد تومان رسید.ارزش بازار پایه فرابورس به 393 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران فرابورس امروز بیش از 9.3 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 339 هزار فقره معامله و به ارزش 219 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند. البته لازم به یادآوری است مطابق روال دوشنبه‌ها امروز عملیات بازار باز در شبکه بانکی انجام شد که طی آن 2.5 میلیارد اوراق بدهی در قالب 348 معامله و به ارزش 215 هزار میلیارد تومان بین بانک‌ها داد و ستد شد وگرنه معاملات سهام به میزان 5.8 میلیارد ورقه و به تعداد 306 هزار معامله و به ارزش 2 هزار و 678 میلیارد تومان بوده است.

اوراق مالی اسلامی هم به میزان 3.9 میلیون ورقه در قالب 635 معامله و به ارزش 320 میلیارد تومان در فرابورس انجام شد. امروز نماد پویا زرکان آق‌دره بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو، مدیریت انرژی امیدتابان حور، نیروی برق دماوند، اعتباری ملل و برق گیلان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

با توجه به روند افزایشی نرخ دلار در بازار آزاد احتمالا بازار سرمایه هم رو به رشد بگذارد و به گفته اکثر کارشناسان سهام شرکت‌های بنیادی و شرکت‌های تولیدی بورس به نقطه ارزندگی رسیدند، اما در عین حال برای معامله در بورس حتما باید مطالعه و مشورت با افراد امین و خبره صورت گیرد.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  1