قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۱۱/۱۱

قیمت طلا امروز (سه‌شنبه) افزایش یافت و با کاهش ارزش دلار در مسیر رسیدن به سومین ماه متوالی افزایش خود بود، در حالی که فعالان بازار منتظر تصمیم سیاست فدرال رزرو ایالات‌متحده در اواخر این هفته با توجه به امید به افزایش کمتر نرخ بهره بودند.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۴۸ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۷ درصد کاهش به ۱۹۱۹ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۱۹۲۰ دلار و ۲۰ سنت رسید. شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و برای چهارمین افت ماهانه متوالی تعیین شد. دلار ضعیف‌تر، طلا با قیمت دلار را جذاب می‌کند.

معامله‌گران انتظار دارند که بانک مرکزی ایالات‌متحده در نشست سیاسی دو روزه خود که روز چهارشنبه به پایان می‌رسد، افزایش نرخ بهره را به ۲۵ واحدکاهش دهند. نرخ‌بهره پایین، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

سرمایه گذاران در حال افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره از سوی بانک انگلستان (BoE) و بانک مرکزی اروپا (ECB) هستند که این هفته نیز جلسات سیاست‌گذاری دارند. تقاضای فیزیکی طلا با احیای اقتصاد چین در این کشور بهبود خواهد یافت. همچنین، از سایر فلزات گرانبها که ماهیت صنعتی دارند نیز پشتیبانی خواهد شد.

اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز دوشنبه ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۱۷.۰۵ تن رسید.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های وزارت دارایی روز دوشنبه نشان داد که درآمد مالی چین در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل ۰.۶ درصد افزایش یافته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۳.۶۷ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۰۰۹ دلار و ۷۶ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۶۳۵ دلار و ۴۸ سنت رسید اما هر سه فلز به سمت کاهش ماهانه پیش رفتند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

80  +    =  89