پیچ سخت در بیمه مرکزی / فصل انقراض فیل ها / حرفت را نمی فهمم

سی و پنجمین شماره نشریه تخصصی بیمه داری نوین منتشر شد؛

سی و پنجمین شماره نشریه تخصصی بیمه داری نوین در پنج پرونده منتشر شد در این شماره استقلال بیمه مرکزی را به بحث گذاشتیم، آیا بیمه مرکزی به عنوان رگولاتور بیمه ای توانسته استقلال خود را حفظ کند؟ در پرونده ای دیگر تجارب یک مدیر عامل بیمه ای را از فراز فرودهایش در شرکت بیمه به اشتراک گذاشتیم.

به گزارش ریسک نیوز، سی و پنجمین شماره نشریه تخصصی بیمه داری نوین منتشر شد در این شماره با ما همراه می شوید با سرمقاله آزاده محسنی سردبیر بیمه داری نوین با عنوان “حرفت را نمی فهمم”. در این سرمقاله محسنی  از کلاف سر در گم صنعت بیمه در مواجهه با فقدان استانداردسازی فناوری می گوید.

در ادامه محمود فراهانی با سرمقاله ای با تیتر “بیمه یک ضرورت یا محصول لوکس” به ذهنیت نسل های مختلف از بیمه می پردازد.

این شماره با پنج پرونده ی مستقل بودن یا نبودن، بالهای دانش و مهارت، ابر بی خیالان، به رسم دی و بوسه بر تحول  منتشر شده است.

نظارت / مستقل بودن یا نبودن

در این پرونده نشریه بیمه داری نوین برای اولین بار در فضای رسانه، میزگردی در خصوص استقلال بیمه مرکزی و ضعفهای موجود برگزار کرده، در میزگرد “پیچ سخت” با مجید مشعلچی قائم مقام بیمه مرکزی،کریم خان زند مدیر عامل شرکت بیمه نوین، غلامعلی غلامی عضو هیات مدیره بیمه اتکائی ایرانیان، مینا صدیق نوحی مدیر عامل بیمه اتکائی سامان، و علیرضا هادی مدیر عامل بیمه اتکائی باران برگزار شده به این مساله پرداخته شده است.

در ادامه این پرونده در گزارشی با عنوان سودآوری زیر تیغ تورم، عملکرد شرکتهای بیمه در نه ماهه نخست سال 1401 مورد بررسی قرار گرفته و به شرکت های برتر در سودآوری و آنهائی که از زیان به سود رسیدند پرداخته شده است.

در گزارش بعدی این پرونده عملکرد بزرگان بیمه در نه ماهه سال 1401 بررسی و در تیتری با عنوان داراها وضعیت آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

در این پرونده عملکرد شرکتهای کوچک بیمه ای در نه ماهه نخست سال 1401 نیز مرود واکاوی قرار گرفته و در گزارشی با تیتر ریسک رشد مطالبات ضعفهای این شرکتها به تصویر کشیده شده است.

گزارش دیگر این پرونده رعایت نظارت و رگولاتوری صنعت بیمه است که با عنوان چالش مقامات ذیصلاح به مرزهای نظارت در رگولاتورهای بیمه ای جهان پرداخته است.

نیروی انسانی/ بالهای دانش و مهارت

صنعت بیمه هنوز نمی داند در حوزه منابع انسانی دقیقا در چه نقطه قرار دارد در نشریه بیمه داری نوین تلاش کردیم تا چالش های حوزه منابع انسانی را استخراج کنیم.

در میز سخنی با عنوان فصل انقراض فیلها درباره بهره وی نیروی انسانی در صنعت بیمه سخن گفتیم با حضور علیرضا باقری ده آبادی، مدر توسعه سرمایه انسانی بیمه مرکزی، سارا فرزانه رئیس اداره برنامه ریزی منابع انسانی شرکت بیمه ما ، امیر بابا اکبری معاون آموزش انجمن حرفه ای صنعت بیمه و مجید بختیاری صاحب نظر بیمه.

در این میزگرد در خصوص ارزیابی شاخص ها و استانداردهای آموزی در صنعت بیمه و راهکارهای افزایش بهره وری سخن گفته شد.

در گزارشی از پرونده بررسی تفکیکی ترکیب سرمایه انسانی شرکتهای بیمه انجام شده که می تواند اطلاعات مفیدی را به شرکتهای بیمه جهت استفاده بهینه از منابع انسانی خود ارائه دهد.

در این پرونده برتین روندهای منابع انسانی در سال 2023 را تحت عنوان سرمایه سرگردان بخوانید تا با تجربه های جهان نیز آشنا شوید.

فناوری/ ابر بی خیالان

تدوین استانداردهای فناوری درصنعت بیمه در چه مرحله ای است فقدان استانداردسازی سبب بروز چه چالش هائی شده است برای یافتن پاسخ این سوالات میزسخن چراغ راهنما را بخوانید که با حضور قاسم نعمتی مدیر کل فاوا بیمه مرکزی، مهدی ایمانی مهر قائم مقام مدیر عامل شرکت فناوران و حسین اسلامی رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران برگزار شد.

دیلویت که از معتبرترین موسسات نظرسنجی و تحقیقاتی جهان است در خصوص استانداردسازی فناوری چه می گوید ؟ گزارش گلوگاههای استانداردسازی را بخوانید تا چشم انداز رگولاتوری های جهان را دریابید.

در این پرونده با مهدی نوروزی مدیر عامل بیمه زندگی خاورمیانه نیز گفتگو کردیم تا از ضرورتهای نواوری در شرکتهای بیمه زندگی بگوید.

به رسم دی

آیا برای شما جالب است که از تجربیات یک مدیر عامل بیمه ای در شرکتی که چالش های خاص خود را داشته بدانید؟

به نظر می رسد پرونده به رسم دی که در شما ره سی و پنج بیمه داری نوین منتشر شده می تواند به مخاطبان اطلاعات مفید و سازنده ای منتقل کند.

محمد رضا کشاورز که بیش از سه سال است در کسوت مدیریت بیمه دی نقش آفرینی می کند ثابت کرده که می توان هم چالش های روزمره شرکت را حل و فصل کرد و هم طرح توسعه ای مبتنی بر نوآوری برای شرکت بیمه داشت.ضمن اینکه در زمان مدیریت کشاورز زیر ساختهای درمان بیمه دی به تبدیل به مستندی موفق در صنعت بیمه شد.

انحنای تحول گفت و گوی مفصل نشریه بیمه داری نوین با محمد رضا کشاورز است که در خصوص اجرای مدل منحنی دوم در بیمه دی سخن می گوید.

نگاهی به عملکرد بیمه دی در شش سال اخیر در گزارش به نام راه و رمز پیشتازی می تواند تجربه ای مفید برای مخاطبان باشد که چگونه یک شرکت بیمه از مرحله بحران به مرحله توسعه رسید.

گزارش بعدی منحنی دوم نام دارد که در خصوص طرح توسعه بیمه دی اطلاعات بیشتری به شما می دهد.

دانش بنیان/ بوسه بر تحول

به نظر شما نقش روابط عمومی در عمومی سازی دانش دیجیتال بیمه چیست و آیا روابط عمومی های صنعت بیمه توانسته اند این نقش را ایفا کنند؟ شاید پاسخ بسیاری از شما منفی باشد اما بهتر است برای یافتن دلایل آن میزگردی با تیتر ارتباطات مقاومت شکن را بخوانید.

این میزگرد با حضور داوود زارعیان استاد حوزه روابط عمومی ، مصطفی رئوفی مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی، افشین نوری مدیر روابط عمومی بیمه پارسیان، فرید میرموسوی مدیر روابط عمومی بیمه دی و ادریس سالاری مدیر روابط عمومی بیمه ملت و مرتضی گودرزی معاون روابط عمومی بیمه مرکزی برگزار شد.

روندها و نوآوری ها عنوان گزارشی ازین پرونده است که به راهکارهای دیجیتالی شدن صنعت بیمه می پردازد.

در این پرونده گفتگوئی جالب با معاونت فنی بیمه آسماری انجام داده ایم با عنوان ضرورت کاهش ریسکهای ایده پردازی در صنعت بیمه که اطلاعات مفیدی به مخاطب می دهد.

همچنین در گزارش سفری ایمن در سرزمین کوثر و گفتگو با مجتبی بهرامی مدیر توسعه فناوری های دیجیتال بیمه کوثر از ضرورت نوآوری در زنجیره خدمات شرکتهای بیمه گفتیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 88644305 تماس بگیرید.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  87  =  88