آبروی مدیر یا آبروی صنعت بیمه مساله این است!

چرا اسامی مدیران بیمه ای دارای نمره منفی اعلام نمی شود؟

رئیس کل بیمه مرکزی به خبرنگار ما گفته است که در بررسی ها باید ملاحظه آبروی اشخاص را هم بکنیم. اما سوال این است که آیا مدیران متخلف با آبروی صنعت بیمه و هزاران بیمه گذار و سهامدار حقیقی بازی نکرده اند؟

به گزارش ریسک نیوز رئیس کل بیمه مرکزی در نشستی خبری به مناسبت دهه فجر حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مجید بهزاد پور رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگار ریسک نیوز مبنی بر اینکه چرا اسامی مدیران بیمه که نمره منفی گرفته اند به صورت شفاف اعلام نمی شود، گفت:اگر مدیران عامل از یک حدی نمره منفی شان بالاتر رود، خود به خود از چرخه این صنعت خارج می شوند .

وی تاکید کرد:شخصا خیلی موافق نیستم اسامی مدیران با عملکرد منفی اعلام شود ضمن اینکه من اعتقاد دارم در بررسی ها باید ملاحظه آبروی اشخاص را هم بکنیم گرچه با تخلف طبق آنچیزی که در آیین نامه پیش بینی شده برخورد می شود‌.

آبروی مدیر یا آبروی صنعت بیمه مساله این است!

دولت سیزدهم عملا با شعار مبارزه با فساد وارد شد و مسلما مدیران دولتی نیز با این شعار در دولت آماده خدمت شدند.

مجید بهزاد پور رئیس کل بیمه مرکزی نیز در ابتدای ورود به بیمه مرکزی برنامه اصلی خود در صنعت بیمه را مبارزه با فساد عنوان کرد.

همچنین رئیس کل بیمه مرکزی در اولین نشست خبری خود که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، مجددا به شش جهت‌گیری اصلی بیمه مرکزی در دوران چهار ساله تصدی خود اشاره کرد که اولین محور، فساد بود. آنچه مسلم است، تأکید بر این جهت‌گیری برآمده از شعار دولت سیزدهم مبنی بر فسادستیزی است.

در این راستا این سوالات مطرح می شود که آیا مدیرانی که به وظایف خود عمل نکرده اند ، آیین نامه های بیمه مرکزی را زیر پاگذاشته اند و همین عملکرد نادرست آنها منجر به اخذ نمره منفی شده است عملا منجر به تضییع حقوق سهامدار و بیمه گذار نشده اند؟

کمترین وظیفه مدیر عمل به قانون است، سرپیچی از قانون به نوعی قدم در راه فساد محسوب می شود زیرا این قانون است که مدیران را از لغزش دور می کند؛ بنابراین بی توجهی به قانون به معنای عدم در نظر گرفتن حقوق ذینفعان است پس چرا بیمه مرکزی در اعلام عمومی اسامی این مدیران مردد است؟

رئیس کل بیمه مرکزی به خبرنگار ما گفته است که در بررسی ها باید ملاحظه آبروی اشخاص را هم بکنیم اما آیا مدیران متخلف با آبروی صنعت بیمه و هزاران بیمه گذار و سهامدار حقیقی بازی نکرده اند؟

آیا با مماشات در اعلام اسامی مدیران متخلف منتظریم که روزی اتفاقی شبیه بیمه توسعه به وقوع بپیوندد؟ بدون شک در کنار ابزار نظارتی قوی، روش های کنترلی مدیران نیز اهمیت دارد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  +  2  =