استفاده از پلتفرم فرابوم چه مزایایی برای صنعت بیمه دارد؟

اگرچه امروزه بیمه‌گران بر این موضوع اتفاق نظر دارند که مزیت رقابتی‌شان در بازار پرشتاب و رقابتی بیمه تنها در گرو استفاده از فناوری‌های دیجیتال است اما آمارها حاکی از آن است که سهم شرکت‌های بیمه از سرویس‌های بانکداری باز چندان زیاد نیست. یافتن پلتفرم بانکداری باز مناسب برای شرکت‌های بیمه‌گر، به این شرکت‌ها و موسسات این امکان را می‌دهد تا بدون به‌خطر انداختن قابلیت‌های اطمینان و امنیت خود، درها را به‌روی بیشترین فرصت‌ها باز کنند.

به گزارش ریسک نیوز، فرابوم یک پلتفرم نوآوری باز است که با ایجاد بستری امن توانسته به عنوان تجمیع‌کننده سرویس‌ها، پیچیدگی‌های ارتباطی با بانک‌های مختلف را کاهش داده و به بزرگترین پلتفرم ارائه‌دهنده سرویس‌‌های بانکداری باز در کشور تبدیل شود.

در حال حاضر پلتفرم بانکداری باز فرابوم با اتصال به 24 بانک و موسسه مالی و بیش از 400 مشتری و همچنین به واسطه یکپارچگی با اپلیکیشن‌های حوزه مالی، جامع‌ترین پلتفرم بانکداری باز کشور است که بیش از 200 سرویس استاندارد را در قالب راهکارها و خدمات بانکداری باز به کسب‌وکارهای مختلف ارائه می‌کند.

فناوری و زیرساخت به روز به‌کار رفته در پلتفرم نوآوری باز بوم این امکان را به مشتریان می‌دهد که ضمن بهره‌مندی از بستری یکپارچه و در دسترس، از انعطاف‌پذیری آن نسبت به تغییرات و پاسخ به موقع به تقاضاهای متنوع با توسعه و ترکیب سرویس‌های جدید، آسوده خاطر باشند.

اگرچه امروزه بیمه‌گران بر این موضوع اتفاق نظر دارند که مزیت رقابتی‌شان در بازار پرشتاب و رقابتی بیمه تنها در گرو استفاده از فناوری‌های دیجیتال است اما آمارها حاکی از آن است که سهم شرکت‌های بیمه از سرویس‌های بانکداری باز چندان زیاد نیست.

صنعت بیمه یکی از قوی‌ترین و البته‌ رقابتی‌ترین صنایع در جهان است. از سویی دیگر بانکداری باز به عنوان یک جنبش جهانی، موسسات مالی را تشویق می‌کند به شرکت‌های نهاد ثالث معتبر، اجازه دسترسی به اطلاعات مشتریان حقیقی و حقوقی خود را بدهند تا خدمات بانکی با سهولت و امکانات بیشتر انجام شود.

به موازات افزایش شناخت در مورد ارزش‌های ایجاد شده توسط بانکداری باز در بازار صنعت بیمه، بیمه‌گران فعالانه در جستجوی پلتفرم‌های بانکداری باز هستند که دسترسی به داده‌ها را ساده‌سازی کرده و تجارب موفق مشتریان را افزایش می‌دهد.

خدمات فرابوم برای صنعت بیمه

برداشت مستقیم از حساب (پیمان)

سامانه هوشمند مدیریت مالی (جریان)

سرویس‌های اعتبارسنجی (توانم)

سرویس‌های بانکداری شرکتی

سرویس‌های احراز هویت (KYC)

برداشت مستقیم از حساب (پیمان)

برداشت مستقیم قابلیتی است که کاربران اجازه برداشت مستقیم از سپرده خود را تا سقف محدود برای انجام خریدهای پرتکرار، پرداخت هزینه اشتراک‌های دوره‌ای و همچنین پرداخت‌های آنی به کسب‌وکارها اعطا می‌کنند. فرابوم این محصول را با نام تجاری «پیمان» برای مشتریان بانک‌ها و صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین فراهم می‌کند.

پیمان در پرداخت‌های پرتکرار و دوره‌ای دغدغه عدم تحقق درآمد را برای کسب‌وکارها به حداقل می‌رساند. با کمک پیمان، پرداخت اقساط بیمه به‌طور منظم و خودکار انجام خواهد شد بدون اینکه کاربر نیاز به ورود هرباره اطلاعات کارت خود را داشته باشد.

مزایای پیمان برای صنعت بیمه

ایجاد درآمد پایدار

تبدیل مشتریان عادی به مشتریان وفادار

امنیت بالا و کاهش ریسک تراکنش‌های مالی

ایجاد تجربه مناسب کاربری در پرداخت‌های پرتکرار

سامانه مدیریت مالی هوشمند (جریان)

سامانه مدیریت مالی هوشمند با نام تجاری «جریان» یک واسط قدرتمند با طراحی اختصاصی است که سرویس‌های پرکاربرد بانکی را به واحدهای مالی و شرکت‌ها و سازمان‌های بیمه‌گر که وابستگی زیادی به خدمات بانکی دارند، ارائه می‌کند.

این سامانه می‌تواند با کلیه سیستم‌های موجود در سازمان یکپارچه شده و کمترین میزان عملیات دستی را به کاربران تحمیل کند. مشاهده کلیه حساب‌های کسب‌وکار در بانک‌های مختلف در یک صفحه و امکان مدیریت نقدینگی و مغایرت‌گیری از ویژگی‌های این سامانه است.

قابلیت‌های جریان

ثبت و اجرای دستور پرداخت

مشاهده و کنترل فهرست انواع حساب‌ها در بانک‌های مختلف

دریافت موجودی و صورت حساب از کلیه حساب‌های بانکی

انجام عملیات مرتبط با چک در کلیه بانک‌ها

انتقال وجه هوشمند

امکان تعریف قوانین مربوط به مدیریت نقدینگی بین حساب‌های شرکت

یکپارچگی با سامانه‌های ERP برای اجرای خودکار فرایندهای مالی

استعلام و پرداخت قبوض

سامانه اعتبارسنجی (توانم)

توانم یک پلتفرم جامع رتبه‌سنجی است که اقدام به ارائه خدمات برخط رتبه‌سنجی به مشتریان می‌کند. هرشخص حقیقی و یا حقوقی که تمایل دارد رتبه اعتباری و عملکرد مالی خود را در سیستم بانکی کشور بداند، پس از احراز هویت، این اطلاعات را از سیستم دریافت کرده و در صورت تمایل می‌تواند با سایر افراد، شرکت‌ها و سازمان‌ها به اشتراک بگذارد.

همچنین سرویس توانم برای مشتریان نیز ارزش افزوده ایجاد خواهد کرد. چراکه مشتریان به دلیل رفتار بازپرداختی مناسبی که داشته‌اند به‌راحتی شناسایی شده و می‌توانند به عنوان مشتریان خوش‌حساب در طرح‌های تشویقی بیمه‌گر شرکت کرده و خدمات بیشتر و بهتری دریافت کنند و البته تبدیل به مشتریان وفادار شوند.

مزیت‌ها و قابلیت‌های توانم

اعتبارسنجی بیش از 40 میلیون فرد در سامانه

ارائه گزارش‌های اعتباری دقیق به همراه جزئیات

به‌روزرسانی متناوب اقلام اطلاعاتی

همکاری با بیش از 27 بانک کشور در جمع‌‌آوری اطلاعات

بانکداری شرکتی

سرویس‌های کارتابلی و غیرکارتابلی

بیمه‌گران برای انجام عملیات تسویه با ذی‌نفعان خود نیازمند سرویس‌هایی برای ثبت دستور پرداخت و امضای تراکنش‌ها توسط صاحبین امضای مجاز هستند. همچنین در برخی سناریوها و براساس سیاست‌های شرکت‌ها، عملیات تسویه به صورت خودکار انجام می‌شود. با مجموعه سرویس‌های بانکداری شرکتی فرابوم، کلیه این نیازمندی‌ها بر روی بانک‌های مختلف پوشش داده می‌شود.

قابلیت‌های سرویس‌های بانکداری شرکتی

ثبت دستور پرداخت

انتقال وجه داخلی و بین بانکی

انتقال وجه تکی و گروهی

استعلام تراکنش

گزارش انتقال وجه

راهکارهای احراز هویت (KYC)

امضای دیجیتال پیش نیاز بسیاری از جنبه‌های زندگی دیجیتال مشتریان است. زیرساخت عدم انکار و امضای اسناد فرابوم از کاربردهای مهم امضای دیجیتال است که نقش مهمی در توسعه امن و قابل اعتماد خدمات دیجیتالی دارد.

از طرفی با مجموعه سرویس‌های احراز هویت فرابوم، بیمه‌گران امکان تایید هویت مشتری بدون نیاز به حضور فیزیکی و کاملا به صورت آنلاین را به دست می‌آورند.

احراز هویت ویدئویی و عکس سلفی

احراز هویت با دریافت اطلاعات بانکی، تلفن همراه و اطلاعات هویتی

هوش مصنوعی

خوانش متن کارت بانکی (OCR)

خوانش متن کارت ملی (OCR)

تطبیق چهره

بررسی زنده بودن فرد (Liveness)

امضای دیجیتال

امضای سطح 1 و 2

امضای اسناد (تجاری و غیرتجاری)

بیمه و بانکداری باز؛ ترکیبی برنده

یافتن پلتفرم بانکداری باز مناسب برای شرکت‌های بیمه‌گر، به این شرکت‌ها و موسسات این امکان را می‌دهد تا بدون به‌خطر انداختن قابلیت‌های اطمینان و امنیت خود، درها را به‌روی بیشترین فرصت‌ها باز کنند.

استفاده از پلتفرم فرابوم چه مزایایی برای صنعت بیمه دارد؟

احراز هویت مشتریان

پرداخت وجه و تسویه آنی

عملیات‌های مرتبط با چک

دسترسی مستقیم به حساب

مغایرت‌گیری هوشمند

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از راهکارها و سرویس‌های بانکداری باز فرابوم می‌توانید به وب‌سایت فرابوم به نشانی www.faraboom.co مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 47725000-021 تماس بگیرید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  7  =  70