مدار افزایشی حق بیمه تولیدی بیمه تعاون ظرف شش سال چگونه حاصل شد؟

تشریح استراتژی فروش بیمه تعاون از سوی یونس مظلومی ؛

مدیر عامل بیمه تعاون خبر داد: شرکت بیمه تعاون در کمتر از ۱۱ ماهه سال بیش از 15000 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد که ۱۰ برابر کل حق بیمه تولیدی در سال ۹۵ است، به طوریکه ظرف شش سال رشد 870 درصدی را تجربه کرده است. وی همچنین بر مدیریت و ارزیابی مطلوب در توزیع جغرافیایی ریسکها در سراسر کشور تاکید کرد.

به گزارش ریسک نیوز یونس مظلومی مدیر عامل بیمه تعاون در نشستی خبری عنوان کرد: شرکت بیمه تعاون در کمتر از ۱۱ ماهه سال بیش از 15000 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد که ۱۰ برابر کل حق بیمه تولیدی در سال ۹۵ است، به طوریکه ظرف شش سال رشد 870 درصدی را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه بیمه تعاون در کنار تولید حق بیمه وکسب سهم بازار، سود آوری را اولویت خود قرار داده است به استراتژی شرکت متبوعش در حوزه فروش اشاره کرد و گفت: استراتژی و سیاست گذاری هر شرکت بیمه ای ابتدا باید سود آوری و در کنار آن تولید حق بیمه و کسب سهم بازار باشد.

وی در عین حال تاکید کرد: تمرکز بیمه تعاون بر پرتفوهای سودآور بوده و تلاش کرده سهم بازار هر رشته بیمه ای را در سبد پرتفوی خود به تعادل برساند در همین راستا افزایش سهم بیمه های زندگی از 5درصد در سال 95 به 17 درصد در سال 1401 از جمله دستاوردهای اتخاذ استراتژی ترکیب متوازن پرتفوی می باشد.

مدیر عامل شرکت بیمه تعاون با اشاره به اینکه بیمه تعاون توانسته از نظر سهم بازار هر سال جایگاه خود را در صنعت بیمه ارتقا دهد، گفت: بیمه تعاون بر تقسیم جغرافیایی پرتفوی مبتنی بر ارزیابی و مدیریت ریسک تاکید دارد به طوریکه معتقد هستیم باید توزیع بهینه و مطلوبی از ریسک در سراسر کشور داشته باشیم.

مظلومی معتقد است، پوشش ریسک ها در استانهای مختلف بدون توجه به ریسک این استانها می تواند شرکتها را در آینده در ایفا تعهدات با خطر مواجه کند در این راستا باید مدیریت بهینه  ای در پوشش جغرافیایی ریسک ها صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: این استراتژی بدین معنا نیست که از پوشش ریسکها احتراز کنیم، بلکه باید در میزان ریسکی که در روستاها و شهرهای همجوار پوشش داده می شود، ارزیابی دقیقی صورت گیرد.

مدیر عامل بیمه تعاون در ادامه یادآور شد:روند سود آوری بیمه تعاون طی سال های ۹۵ تا ۱۴۰۰ افزایشی بوده و در سال ۱۴۰۱ هم این روند ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه به دلایل سودآوری بیمه تعاون اشاره کرد و گفت:روند ضریب خسارت  بیمه تعاون کاهشی بوده و این امر باعث شده، مدار سود آوری در بیمه تعاون روند افزایشی پیدا کند در همین راستا ضریب خسارت شرکت  در سال ۱۴۰۱  به پایین تر میزان خود در صنعت بیمه رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

29  +    =  35