قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۱۲/۱۶

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۸ درصد افزایش به ۱۸۴۹ دلار و ۳۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار آمریکا نیز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۸۵۰ دلار و ۳۰ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، شاخص دلار ۰.۱ درصد افزایش یافت و باعث شد که شمش برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند ارزان‌تر کرد. داده‌های روز دوشنبه نشان داد که سفارش‌های جدید برای کالاهای تولیدی ایالات متحده در ژانویه کاهش یافته است اما افزایش ماشین‌آلات و طیف وسیعی از محصولات دیگر نشان می‌دهد که تولید می‌تواند جایگاه خود را دوباره به دست آورد.

بانک فدرال رزرو نیویورک روز دوشنبه گفت: زنجیره‌های عرضه جهانی به حالت عادی بازگشته‌اند و فشارها به کمترین میزان قبل از همه‌گیری کووید-۱۹ کاهش یافته است که می‌تواند به کاهش تورم نیز اشاره کند.

پاول، رئیس فدرال‌رزرو قرار است در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه گزارش ۶ ماهه خود را در کنگره ارائه کند که در مورد مسیر انقباض بانک مرکزی ایالات‌متحده مورد توجه خواهد بود. گزارش مشاغل ایالات‌ متحده برای ماه فوریه نیز روز جمعه ارائه می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، اگر چه طلا به عنوان محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می شود اما افزایش نرخ بهره تمایل به شمش با بازده صفر را کاهش می‌دهد. فعالان بازار انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست ۲۱ تا ۲۲ مارس خود، نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش دهد که اوج آن در ماه سپتامبر و ۵.۴۸۸ درصد بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره بدون تغییر ۲۱.۰۳ دلار بود و پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۷۲ دلار و ۷۱ سنت رسید و پالادیوم ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۴۳۰ دلار و ۷۹ سنت رسید.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

61  −    =  52