افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۱/۱۲/۱۶

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملاً رو به رشد قرار گرفت به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 31 هزار و 941 واحد به رقم یک میلیون و 817 هزار و 610 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، همچنین شاخص هموزن امروز با افزایش 7386 واحد به رقم 545 هزار و 656 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 683 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 19.4 میلیارد سهام،‌ حق تقدم و اوراق مالی در قالب 598 فقره معامله و به ارزش 12 هزار و 293 میلیارد تومان دادوستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.7 درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هموزن 1.3 درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور 1.6 درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس 1.9 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.6 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، شستا، معدنی چادرملو، پالایش نفت اصفهان، پالایشگاه بندرعباس، پتروشیمی پارس و پتروشیمی خلیج فارس به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران شاخص کل امروز با 325 واحد افزایش به رقم 23 هزار و 46 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 288 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس 402 هزار میلیارد تومان شد. معامله گران امروز بیش از 9.1 میلیارد سهام،‌ حق تقدم و اوراق مالی در قالب 345 هزار فقره معامله و به ارزش 31 هزار و 876 میلیارد تومان دادوستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس بیش از 45.5 هزار میلیارد تومان شد.

نمادهای سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان، فولاد غدیر ایرانیان، پتروشیمی تندگویان و فولاد ارفع به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نماد بیمه پاسارگاد بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته است.

به گفته وزیر اقتصاد، قرار است تا آخر سال بخش دوم سود سهام عدالت از طریق سپرده‌گذاری مرکزی به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شود، البته هنوز بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سود سهام عدالت را به حساب سپرده‌گذاری واریز نکردند و باید این سودها از سوی شرکت‌ها به حساب سپرده‌گذاری واریز و تجمیع شود و پس از آن از طریق سپرده‌گذاری به صورت یکجا به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شود.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

89  −  83  =