بازار طلا به مسیر کاهشی ادامه داد

سیگنال پکن به دلار تهران

روزگذشته یکی از خبرهای مهم که باعث شد در معاملات غیر‌رسمی دلار اثر قابل توجهی داشته باشد، برقراری رابطه دیپلماتیک میان ایران و عربستان در نشست سه‌جانبه پکن بود. پس از انتشار این خبر معاملات فردایی روند کاهشی به خود گرفت و از نرخ دلار حدود هزار تومان کاسته شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، آخرین ارقام ارائه شده برای دلار فردایی در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران، ۴۸ هزار و ۱۵۰تومان گزارش شده است.

7 copy

علاوه بر خبر توافق ایران و عربستان، عده‌ای از تحلیلگران سیاسی-اقتصادی بازار تهران بر این‌باورند که عدم صدور قطعنامه جدید علیه ایران در نشست جدید شورای حکام، با افزایش سطح انتظارات مثبت نسبت به آینده روابط خارجی کشور توانست به تداوم یافتن روند کاهشی نرخ ارز کمک کند. البته این در حالی است که بر اساس مشاهدات به عمل آمده از فضای مرکزی بازار ارز تهران به علت اتصال تعطیلات ماه شعبان به روز‌های پایانی هفته، حجم معاملات غیر‌رسمی در بازار روز پنج‌شنبه به صورت چشمگیری کاهش یافت و بخشی از افت نرخ ارز در روز‌های گذشته را می‌توان ناشی از کمبود معاملات دانست. در نهایت قیمت دلار در واپسین معاملات غیررسمی روز پنج‌شنبه با حدود 900 تومان کاهش نسبت به نرخ روز‌های میانی هفته به رقم 50 هزار تومان رسید. با کاهشی شدن روند نرخ ارز در معاملات غیر‌رسمی، قیمت قطعات مختلف سکه طلا نیز دچار افت قیمت شد. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در پایان معاملات روز پنج‌شنبه با حدود یک میلیون و 100 هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیش به سطح قیمتی 26 میلیون و 700 هزار تومانی رسید.

آخر هفته قرمز بازارها

از روز‌های انتهایی دهه نخست اسفند ماه روند کاهشی جدیدی در معاملات ارزی کشور آغاز شد که تحت تاثیر این روند، قیمت شاخص‌های ارزی از قله‌های قیمتی خود عقب‌نشینی کردند. در روز‌های پایانی هفته گذشته نیز بازار ارز تهران به روند کاهشی خود ادامه داد و نرخ ارز در معاملات رسمی و غیررسمی افت کرد. بر این اساس هر برگ دلار غیررسمی با 900 تومان کاهش نسبت به نرخ قبل به رقم 50 هزار تومان رسید و هر برگ دلار رسمی مرکز مبادله نیز هزار و 106 تومان کاهش یافت تا در رقم 42 هزار و 336 تومان معامله شود. تحلیلگران عدم انتشار قطعنامه جدید علیه ایران در شورای حکام را سوخت کاهشی بازار در روز‌های تعطیل میدانند. علاوه بر ریزش نرخ‌ها در معاملات ارزی، بازار قطعات مختلف فلز طلا نیز در روز‌های اخیر کاهشی بود. در حالی که نرخ هر گرم طلای 18عیار در روز پنج‌شنبه هفته گذشته حدود 14 هزار تومان کاهش یافت، هر قطعه سکه طلا ضرب امامی نیز حدود یک میلیون و 100 هزار تومان افت کرد. برخی از فعالان بازار پیش‌بینی میکنند با توجه به دومینوی اخبار مثبت، روند کاهشی دلار در هفته جاری تداوم یابد.

 

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

57  −    =  56