قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۱۲/۲۰

قیمت طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار به دلیل کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا و بازارهای مالی گسترده‌تر، نزدیک به دو درصد جهش کرد زیرا نگرانی‌ها نسبت به اثرات منفی در بخش بانکی گزارش قوی مشاغل ایالات‌متحده را تحت‌الشعاع قرار داد و جریان‌های امن را به سمت شمش سوق داد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد در کوتاه‌مدت نسبت به طلا صعودی باقی می‌مانند. بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۸۶۸ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز به ۱۸۶۹ دلار و ۱۰ سنت رسید. احساسات صعودی قوی در بازار پس از آن رخ داد که رگولاتور کالیفرنیا کنترل بانک سیلیکون ولی را در روز جمعه به دست گرفتند و شرکت بیمه سپرده فدرال را به عنوان گیرنده تعیین کردند.

تحلیلگران اظهار کردند که طلا همچنان یک دارایی جذاب خواهد بود زیرا سرمایه‌گذاران از خود در برابر تورم و آشفتگی‌های مالی بالقوه محافظت می‌کنند. تحلیلگران همچنین افزودند که سقوط این بانک می‌تواند نشان‌دهنده پایان چرخه انقباض فدرال‌رزرو باشد.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو گفت که انتظار دارد فشارهای بازار همچنان افزایش یابد زیرا اقتصاد شروع به احساس اثرات کاهش سیاست‌های پولی تهاجمی فدرال رزرو کرد. وی افزود: در شرایط فعلی، بعید است که فدرال‌رزرو بتواند نرخ بهره را تا ۶ درصد افزایش دهد و کاهش شدید بازدهی دو ساله و ۱۰ ساله نشان می‌دهد که انتظارات نرخ‌بهره به اوج خود رسیده است. بازدهی دو ساله روز جمعه از بالاترین حد خود در اواسط هفته نزدیک به ۴۰ واحد کاهش یافته است که به گفته هانسن برای طلا مثبت خواهد بود.

این هفته، ۲۱ تحلیلگر وال‌استریت در نظرسنجی کیتکو نیوز شرکت کردند که ۱۶ تحلیلگر یا ۷۶ درصد نسبت به طلا در کوتاه‌مدت خوشایند بودند و در همان زمان، سه تحلیلگر، معادل ۱۴ درصد، برای هفته آینده نزولی و دو تحلیلگر ۱۰ درصد، کاهش قیمت‌ها را در نظر گرفتند. قیمت طلا نه تنها از حمایت ثابت بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس جهش کرد، بلکه روز جمعه در بالاترین سطح سه هفته اخیر قرار گرفت که حدود ۷۰ درصد نسبت به جمعه گذشته افزایش یافته است. تحلیلگران اظهار کردند که طلا از ضعف دلار آمریکا سود می برد.

مارک چندلر، مدیرعامل بانوک‌برن گلوبال فارکس گفت که او پتانسیل افزایش قیمت طلا به ۱۹۰۰ دلار در هر اونس را می‌بیند زیرا بازارها اقدامات تهاجمی کمتری از سوی فدرال رزرو مشاهده می‌کنند. با این حال، آمار تورم در هفته آینده با انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده، ریسکی را برای فلز گرانبها ایجاد خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، پیش از تعطیلی بازار، بهای هر اونس نقره با ۱.۹ درصد افزایش به ۲۰ دلار و ۴۴۵ سنت رسید اما در مسیر سقوط هفتگی ۳.۷ درصد باقی ماند و پلاتین با ۱.۳ درصد افزایش به ۹۵۶ دلار و ۹۵ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با یک درصد کاهش به ۱۳۷۵.۱۲ دلار رسید وهر دو برای کاهش هفتگی تنظیم شده‌اند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  5  =  30