سال سخت ایران معین/ نگاه بیمه ایران به ایران معین پدر و فرزندی نیست

 مجتبی حیدری ، مدیر عامل شرکت بیمه ایران معین:

مدیر عامل بیمه ایران معین در ادامه گفت: با توجه به اینکه بیمه ایران معین در مسیر ورود به بورس است ، بیمه ایران بنا ندارد که بیمه ایران معین را نگاه دارد در این راستا بهترین ظرفیت این بوده که تغییر کاربری دهد.

به گزارش ریسک نیوز  مجتبی حیدری ، مدیر عامل شرکت بیمه ایران معین در پاسخ به ریسک نیوز در خصوص ارزیابی بیمه ایران معین سابق با بیان اینکه سال سختی را در ۱۴۰۱ پشت سر گذاشتیم، عنوان داشت:تا کنون ۲۵۰میلیارد تومان از خسارات و تعهدات شرکت بیمه ایران معین در قبل از تبدیل شدن به اتکائی را پرداخت کردیم.

وی در پاسخ به ریسک نیوز گفت: تقریبا ۴۰ میلیارد تومان دیگر ازین تعهدات باقیمانده است.

حیدری معتقد است، خسارتهای خارج از عرفی در بیمه ایران معین وجود نداشته است و قطعا در زمان صدور بیمه نامه در سالهای گذشته ریسک آن سنجیده شده است.

وی افزود: طبق تعاملاتی که در سال گذشته برای تغییر ماموریت اتفاق افتاده است، بیمه های عمر هم  مانند نمایندگی ها و شعب به بیمه ایران منتقل شده  و تعهدات انها هم به بیمه ایران منتقل شده است.

حیدری اذعان داشت: سال ۱۴۰۱ سال سختی برای ما بود زیرا ضمن پرداختن به ایفا تعهدات باید برای اتکایی هم ریل گذاری می کردیم

وی در پاسخ به سوال دیگر ریسک نیوز که آیا اساسا تبدیل این شرکت به اتکائی کار درستی بوده است، گفت:این تصمیم مالکان شرکت بوده و از آنجا که مالکیت از مدیریت جداست در این راستا من نمی توانم در این خصوص اظهار نظری کنم و مالک این شرکت که بیمه ایران است این تصمیم را اتخاذ کرده است.

مدیر عامل بیمه ایران معین در ادامه گفت: با توجه به اینکه بیمه ایران معین در مسیر ورود به بورس است ، بیمه ایران بنا ندارد که بیمه ایران معین را نگاه دارد در این راستا بهترین ظرفیت این بوده که تغییر کاربری دهد.

وی اذعان داشت: ما کمتر از ۲۰ درصد سهم اتکائی از بیمه ایران داریم و نگاه بیمه ایران به ایران معین نگاه پدر و فرزندی نیست به طوریکه سهم بیمه ایران معین  در حوزه اتکائی از بیمه ایران فقط حدود 20 درصد است.

به گفته وی اقدامات مقدماتی برای ورود به بورس انجام شده و مجوز ثبت نزد بورس نهائی شده است.

حیدری گفت: در سال ۱۴۰۲ مسیر فعالیت در فرابورس فراهم می شود.

مدیر عامل بیمه اتکائی ایران معین افزود:شرکت بیمه ایران معین باید نسبت به مالکیت شرکت بیمه ایران و همچنین شرکت بیمه اتکائی امین بنابر درخواست بورس زودتر تعیین تکلیف کند.

حیدری در پاسخ به سوال دیگر ریسک نیوز در خصوص ورود دیوان محاسبات به عملکرد شرکتهای اقماری بیمه ایران و دولتی و یا خصوصی بودن آنها گفت:بر اساس اصل 44  تنها بیمه ایران و بانک ملی دولتی هستند اما نکته اینجاست که این تفسیر می شود این شرکتها در سهامداری شرکتهای دیگر تا چه اندازه می توانند ورود پیدا کنند این بحث حقوقی که من اظلاع چندانی ندارم و خبرگان این حوزه باید نظر دهند.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر مالک و سهامدار صلاح بداند ورود پیدا کند وارد می شود و این موضوع در حیطه اختیارات و تصمیم من نیست.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×  2  =