قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۱۲/۲۲

قیمت طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار به دلیل کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا و بازارهای مالی گسترده‌تر، نزدیک به دو درصد جهش کرد زیرا نگرانی‌ها نسبت به اثرات منفی در بخش بانکی گزارش قوی مشاغل ایالات‌متحده را تحت‌الشعاع قرار داد و جریان‌های امن را به سمت شمش سوق داد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۳۴ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱۴.۴ درصد افزایش به ۱۸۸۲ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۷۷ درصد افزایش به ۱۸۸۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. البته قیمت طلا در ابتدای بازگشایی بازار به بالاترین حد خود از سوم فوریه و ۱۸۹۳ دلار و ۹۶ سنت هم رسید.

شاخص دلار ۰.۴ درصد کاهش یافت و شمش را برای خریداران سایر ارزها ارزان‌تر کرد.

مقامات ایالات‌متحده برای جلوگیری از پیامدهای مالی ناشی از شکست بانک سیلیکون ولی گفتند که همه مشتریان از روز دوشنبه به سپرده‌های خود دسترسی خواهند داشت.

داده‌ها نشان داد که اقتصاد ایالات‌متحده در ماه فوریه شغل‌هایی را سریع اضافه کرد اما رشد ماهانه دستمزدها کاهش یافت و نرخ بیکاری افزایش یافت و با توجه به سست شدن بازار کار و ترغیب بازارهای مالی به کاهش انتظارات، فدرال‌رزرو در این ماه نرخ بهره را نیم درصد افزایش خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، طلا به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود و به دلیل انتظارات نرخ‌های بهره پایین‌تر که هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد، افزایش خواهد داشت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره نقطه ای با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۰.۶۳ دلار رسید، پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۶۱ دلار و ۸۷ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۳۸۵دلار و ۵۶ سنت رسید.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  3