پایان 1401 با سی و ششمین شماره بیمه داری نوین / طبقه بیست جذاب و پرتفوهای خانمان برانداز

سی وششمین شماره نشریه تخصصی بیمه داری نوین در روزهای پایانی سال 1401 با پنج پرونده منحصر بفرد و عناوین طبقه بیست جذاب، رنج ذخائر، لب فرو بسته به اوضاع، پرتفوهای خانمان برانداز و فصل جدید آی تی منتشر شد.

به گزارش ریسک نیوز روزهای پایانی سال 1401 را با سی وششمین شماره نشریه بیمه داری نوین به پایان می رسانیم در پنج پرونده با عناوین طبقه بیست جذاب، رنج ذخایر، لب فروبسته به اوضاع، فصل جدید آی تی و پرتفوهای خانمان برانداز.

این شماره با سرمقاله ای با عنوان گام به 1402 با قلم محمود فراهانی مدیر مسئول نشریه بیمه داری نوین  آغاز می شود و با سرمقاله آزاده محسنی با عنوان کارنامه یکساله ناظر ادامه می یاید.

دانش بنیان / طبقه 20 جذاب

این پرونده را با میزسخنی مبسوط در خصوص اقدام اخیر نهاد ناظر یعنی سه شنبه های نواوری آغاز می کنیم.

در این میزسخن که با حضور علی بنیادی عضو هیات عامل و معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی، حمید رضا نورعلیزاده عضو هیات مدیره بیمه سامان،  محمد فرحی مدیرعامل بیمه بازار، ایمان ارسطو مدیرعامل پلنت و هدی مراغه ای کارشناس و منتور کسب و کارهای نوین برگزار شده، پرونده سه شنبه های نوآوری مورد نقد و واکاوی قرار گرفته است.

این میزگرد می تواند برای منتقدین این طرح و همچنین شرکت کننده های آن جذاب باشد.

در ادامه گزارشی با عنوان ترکیب مناسب را می خوانیم و بدین موضوع می پردازد که چگونه مشتریان و فناوری را در مرکز قرار دهیم.

پس از این گزارش با مدیران کاریزما همراه می شویم و در میزگردی جالب توجه با عنوان “خالقان فرهمندی” با اهداف و برنامه های شرکت بیمه کاریزما آشنا می شویم این گزارش می تواند ضمن بررسی کاریزما نکات قابل توجهی از وضعیت محصولات بیمه عمر را به خواننده منتقل کند و سندی باشد برای آیندگان .

در ادامه این پرونده تاثیر فناوری بر بهبود تجربه مشتری را در گزارشی با عنوان مطلوبیت ابزار و محتوا می خوانیم.

ذخایر / رنج ذخایر

در این پرونده موضوع مورد مناقشه صنعت بیمه که سالهاست به عنوان چالش اساسی مطرح است را بررسی کرده ایم.

در ابتدا با ما همراه می شوید در میزسخنی چالشی با عنوان لنگری با اما و اگر فراوان که ذخیره گیری در بیمه و بایدها و نبایدها را مطرح کرده است، امید میرآقازاده مدیر کل حسابها وذخائر اتکائی بیمه مرکزی ، حبیب میرزائی معاون مدیر عامل در بخش توسعه بازار و شبکه فروس بیمه پاسارگاد و مصطفی آقارضی عضو هیات عامل و سرپرست معاونت فنی بیمه ما در این میزگرد چالش کسری ذخائر در بیمه های ثالث ، درمان و مسئولیت را به بحث گذاشتند.

در ادامه این پرونده در گزارشی مهم و آماری با عنوان پسه بینی برای روزهای سخت مانده ذخیره شرکتهای بیمه بررسی شده است.

نظارت / پرتفوهای خانمان برانداز

بدون شک افشاء پرتفوهای بزرگ می تواند یکی از عوامل مهمی باشد که صنعت بیمه را از نو بازسازی کرده و زمینه سلامت را به آن بازمی گرداند.

این مقدمه ای است برای یک میزسخن چالشی و مهم در خصوص ضرورت افشا پرتفوهای بزرگ که این موضوع مهم را در تیررس نقد قرار داده است.

این میز سخن با عنوان به دنبال روشنائی با حضور محمود حق وردیلو مدیر کل نظارت مالی بیمه مرکزی، مرتضی اصلانی دبیر کل کانون حسابرسان داخلی صنعت بیمه و سعید واشقانی فراهانی رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس اوراق بهادار برگزار شده است.

همه می دانیم شفافیت حلقه گمشده صنعت بیمه است در این راستا در گزارشی با عنوان ضرورت فراموش شده بدین موضوع پرداخته شده است.

گزارش جالب بعدی ، با عنوان حرفه ای را بشناسید به بررسی پرتفوهای بزرگ سرمایه گذاری در شرکتهای بیمه پرداخته است

انرژی/ لب فرو بسته به اوضاع

در این پرونده تلاش شده تا فعالان بیمه و انرژی گرد هم جمع شوند و برای یکبار هم که شده توقعات این دو صنعت را به صورتی شفاف و بی پرده به زبان آورند.

گداخته از تحریم نام میزسخنی است جذاب و چالش در خصوص وضعیت بیمه های انرژی با حضور محسن رحیمی مدیر بیمه های نفت و انرژی بیمه پارسیان، ناصر رشیدی مدیر بیمه های مهندسی و انرژی بیمه ملت، عباس عبدلی صاحب نظر حوزه نفت و انرژی، جهانگیری کارشناس حوزه نفت و انرژی ، یوسفی مدیر مجتمع ولیعصر بیمه ایران  و محمد باباکردی مدیر بیمه گذاران شرکتی و مدیریت ریسک بیمه نوین.

گزارش بعدی این پرونده با عنوان غرق در ریسک به رشد بیمه های نفت و انرژی در نیمه دوم دهه نود می پردازد.

پوشش ریسک پایدارها عنوان گزارش دیگری است که محرک ها و چالش های کلیدی بازار بیمه انرژی های تجدید پذیر در سال 2023 را زیر ذره بین قرار داده است.

فناوری / فصل جدید آی تی

در این پرونده، تجربه یکی از شرکتهای بیمه را در حوزه فناوری بررسی کرده ایم، بیمه آرمان با سه محصول جدید در حوزه فناوری اطلاعات به شکل تازه ای در صنعت بیمه عرض اندام کرده است.

مجید قلی پور مدیر عامل ، حمید رضا امیر حسنخانی نائب رئیس هیات مدیره، مهدی ایرانی مدیر فناوری اطلاعات و آرش زارع طلب سرپرست مدیریت طرح و توسعه بیمه آرمان در میز سخنی خواندنی در مورد سه محصول بیمه آرمان یعنی هاب درمان ، اینکس و پاوان و تاثیر آنها در صنعت بیمه برای ما گفتند.

در گزارش بعدی با عنوان یک عبارت مبهم ، فناوری اطلاعات در صنعت بیمه در شش ماهه نخست سال 1401 مورد بررسی قرار گفته است.

حال خوش رو به پایان است عنوان گزارش پایانی این پرونده است که اینشورتکها و وضعیت انها را مورد بررسی قرار داده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

82  +    =  87