Chat GPT و AI نگرانی فزاینده ای برای بیمه سایبری

با ادامه پیشرفت در قابلیت ‌های Chat GPT و هوش مصنوعی (AI)، این فناوری هوشمندتر می ‌شود و به طور بالقوه کنترل آن دشوارتر می ‌شود، زیرا می ‌توان از آن برای تسهیل نقض‌ های امنیتی و افزایش مقیاس حملات سایبری استفاده کرد.

به گزارش ریسک نیوز، هدبرگ در طی مصاحبه ای با Reinsurance News بیان کرد که چگونه این فناوری به یک نگرانی فزاینده برای صنعت تبدیل شده است.

هنگامی که از او سوالی پرسیده شد که چت GPT و سایر اشکال نرم ‌افزار هوش مصنوعی را برای بازار بیمه سایبری چقدر نگران ‌کننده می ‌داند، گفت: «در حال حاضر می ‌گویم که محتاط هستم، بسیار محتاط. من فکر می ‌کنم یکی از چیزهایی که در مورد Chat GPT وجود دارد این است که احتمالاً نفس ‌گیر ترین چیزی است که تاکنون در توانایی آن برای تقلید از رفتار انسان دیده‌ ایم. از پاسخ های احتمالی برای کشف بسیاری از چیزها استفاده می کند.»

با این حال، هدبرگ هشدار می‌ دهد که علی رغم پیشرفت ‌هایی که این فناوری دارد و اینکه چگونه می ‌تواند با خودکار کردن کارهای خاصی که انسان انجام می ‌دهد، در زمان صرفه‌ جویی کند، مانند تایپ و ارسال ایمیل، Chat GPT می ‌تواند یک تهدید بزرگ برای صنعت باشد.

«چت GPT بسیاری از نشانگرها را حذف می ‌کند، زیرا پاسخ ‌هایی که این فناوری ارائه می ‌دهد بسیار طبیعی و انسانی به نظر می‌ رسد، با این حال این امکان را نیز فراهم می ‌کند که بردار حمله به طور مؤثر مقیاس‌ پذیر شود. بنابراین، به جای صرف تمام این زمان برای هک کردن پایگاه داده سازمان ها و تماشای چیزها، می توانید از هوش مصنوعی یا انواع نرم افزارها استفاده کنید تا اساسا راهی برای ارسال بیش از 1000 ایمیل که همگی درست به نظر می رسند برای هر سازمان پیدا کنید. آیا تا به حال این اتفاق افتاده است؟ نه، اما این نگرانی در حال افزایش است.»

هدبرگ در رابطه با اینکه چقدر زود ممکن است در صنعت بیمه اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد که عمدتاً به آموزش کارکنان و توانایی کلی سازمان برای پذیره‌ نویسی این نوع مواجهه ‌ها متکی است.

ما در حال حاضر سوالات زیادی در مورد هوش مصنوعی می ‌پرسیم. ما از آن ها در مورد برنامه ‌ها می‌ پرسیم، می ‌پرسیم آیا سازمان از GPT Chat به هر طریقی استفاده می‌ کند یا خیر. زیرا موضوع دیگری که ما نگران آن هستیم این است که آیا Chat GPT در حال تبدیل شدن به بخشی منظم از آن کسب و کار است یا خیر، و اینکه آیا مردم به نحوه پاسخگویی آن به چیزها عادت می کنند، که به معنای توانایی سخت تر برای تشخیص زمان ارسال ایمیل های تقلبی و چگونگی مقابله با ارسال آن ها است.»

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://www.reinsurancene.ws/chat-gpt-ai-a-growing-concern-for-cyber-insurance-corvus-hedberg/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  +  7  =