ژاپن برای مقابله با کاهش نرخ زاد و ولد، حق بیمه های اجتماعی را افزایش می دهد

دولت ژاپن در حال بررسی افزایش حق بیمه اجتماعی به جهت کمک به تامین مالی اقدامات «بی سابقه» به منظور مقابله با کاهش نرخ زاد و ولد در کشور است، زیرا نمی خواهد با افزایش مالیات ها مردم را عصبانی کند.

به گزارش ریسک نیوز، پیش نویس بسته اقدامات برای رسیدگی به نرخ پایین زاد و ولد در ژاپن هفته گذشته منتشر شد. انتظار می رود چندین هزار میلیارد ین برای اجرای همه موارد در این پیشنویس ضرورت یابد.

در میان گمانه زنی ها مبنی بر انحلال زودهنگام مجلس نمایندگان برای انتخابات عمومی، گمان می رود که نظر دولت و بلوک حاکم تحت رهبری حزب لیبرال دموکرات نسبت به افزایش مالیات ها منفی باشند.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر، در یک کمیته حسابرسی در جلسه روز دوشنبه در مجلس گفت: «ما در نظر خواهیم گرفت که چگونه بودجه بیمه نامه های کودکان را به گونه ای تأمین کنیم که همه جامعه را درگیر کند، در حالی که به رابطه آن با برنامه های بیمه اجتماعی و نقش دولت های مرکزی و محلی نگاه می کنیم.»

توشیمیتسو موتگی، دبیر کل حرب LDP، در یک برنامه تلویزیونی که روز سه شنبه پخش شد، به امکان بهره برداری از برنامه های بیمه اجتماعی برای تامین مالی بیمه نامه های کودکان اشاره کرد، در حالی که افزایش مالیات و انتشار بیشتر اوراق قرضه دولتی را رد کرد.

برای کارکنان شرکت، حق بیمه اجتماعی برای بازنشستگی عمومی، مراقبت های پزشکی و پرستاری سالمندان به طور مساوی بر دوش آن ها و کارفرمایانشان است.

در اولین جلسه که در اوایل روز جمعه برگزار می شود، شورای جدیدی به ریاست کیشیدا قرار است در مورد امکان افزایش حق بیمه درمانی و سایر بیمه های اجتماعی بحث و تبادل نظر کند.

بر اساس بحث های صورت گرفته در شورا، دولت در نظر دارد در ماه ژوئن چارچوبی را برای دو برابر شدن بودجه خود برای بیمه نامه های کودک ارائه کند.

به منظور افزایش حق بیمه های اجتماعی، دولت باید از طرف دنیای تجارت، که نگران چنین افزایشی هستند، و افرادی که فرزندی ندارند و کسانی که تربیت فرزندان را به پایان رسانده اند، حمایت کند.

نکته کلیدی این است که آیا دولت می تواند مفهوم «تمام جامعه از تربیت کودک حمایت کند» به طور گسترده را به عموم مردم بقبولاند یا خیر.

در اواخر سال گذشته، دولت تصمیم گرفت تا بودجه برنامه ریزی شده برای توسعه هزینه های دفاعی را با افزایش مالیات شرکت ها و افزایش سایر مالیات ها تامین کند، که همراه با افزایش قیمت ها، منجر به کاهش حمایت عمومی از کابینه کیشیدا شد.

یکی دیگر از دلایل اجتناب از افزایش مالیات برای بیمه نامه های کودکان، انتخابات میان دوره ای 23 آوریل برای دو اتاق حکومت است که در آن رأی دهندگان ارزیابی موقتی از دولت کیشیدا ارائه خواهند کرد.

این بسته پیش ‌نویس حذف سقف درآمد برای مزایای کودکان و پوشش هزینه‌ های مربوط به زایمان با بیمه پزشکی عمومی را پیش ‌بینی می‌ کند. این نیاز به تقویت این حس را یادآور می شود که تربیت کودک باید توسط جامعه به عنوان یک کل حمایت شود.

منبع

https://www.japantimes.co.jp/news/2023/04/06/national/social-insurance-premium-hike/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  54  =  57