انفجار داده به صنعت بیمه توان می بخشد

ما در دنیایی زندگی می کنیم که به طور فزاینده ای تحت سلطه داده هاست. نحوه مدیریت سازمان های بیمه با این حجم عظیم اطلاعات برای موفقیت بسیار مهم است.

به گزارش ریسک نیوز، به لطف ظهور گوشی ‌های هوشمند، حسگرها و وسایل نقلیه و لوازم متصل، انفجار داده ‌ها طی سال ‌های اخیر رخ داده است. این امر به طور فزاینده ای حیاتی است و کسب و کارهایی که داده ها را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از عملیات خود تلقی نمی کنند، نمی توانند در آینده نزدیک به کار ادامه دهند.

در حالی که در سال 2008 تنها 3 شرکت از 10 شرکت با ارزش به طور فعال رویکرد مبتنی بر داده را در پیش گرفتند، این تعداد امروز به 7 از 10 افزایش یافته است.

طبق گفته Accenture، جهان روزانه پنج اگزابایت داده تولید می کند. تا سال 2025، قرار است این میزان به 463 اگزابایت در روز افزایش یابد. این به عنوان یک ابزار بسیار ارزشمند برای صنعت بیمه عمل می کند که می تواند از این داده ها برای تجزیه و تحلیل روندها و الگوها، اطلاع رسانی سیاست ها، ارزیابی ریسک و شناسایی کلاهبرداری استفاده کند.

«داده سازی» اولین بار در سال 2011 توسط گارتنر ابداع شد. داده سازی روند تکنولوژیک تبدیل فعالیت های مردم به آمار عملی است. این امر با افزایش فناوری هایی مانند هوش مصنوعی، ML (یادگیری ماشین)، تجزیه و تحلیل کلان داده ها و تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده امکان پذیر شده است. بیمه ‌گران می ‌توانند با جمع ‌آوری و بهره ‌برداری از این داده ‌ها، فرآیند خسارت را بهینه کنند، راهکارهای جدید و با ارزش افزوده ارائه دهند و تجربه کلی بهتری را برای مصرف ‌کننده ارائه کنند.

اهمیت تجربه مشتری

به گفته مکنزی، شرکت ‌های بیمه ‌ای که بهترین تجربیات مشتری را ارائه می‌ دهند، 80 درصد بیشتر از شرکت‌ هایی که این کار را نمی ‌کنند، مشتریان را حفظ می ‌کنند. همانطور که کریس مور، رئیس ibott 1971 در آپولو توضیح می ‌دهد، نیازی فوری در این صنعت برای دیجیتالی کردن و استفاده واقعی از قدرت داده ‌ها برای ارائه تجربیات بهتر به مصرف ‌کنندگان وجود دارد.

او می ‌گوید: «در گذشته، صنعت بیمه بر این دانش متکی بود که مشتریان همیشه به ما مراجعه می‌ کنند. با این حال، مصرف ‌کنندگان جدید (به ‌ویژه وقتی صحبت از مشتریان تجاری بزرگ می‌ شود) دیگر این رابطه خریدار و فروشنده را نمی ‌خواهند. آنچه آن ها می خواهند یک مشارکت استراتژیک است. وقتی به این مدل مشارکت استراتژیک نگاه می ‌کنید، شرکت ‌های بزرگی که می ‌گویند «ما می ‌خواهیم سطوح عظیمی از بیمه بخریم» شرکت ‌های دیجیتالی عظیم هستند. و برای آن ‌ها، داده‌ ها و دیجیتالی ‌سازی فقط برای کسب ‌و کارشان مهم نیست، بلکه کسب ‌و کارشان است.»

همانطور که مور تاکید می کند، علامت هشدار دهنده برای صنعت بیمه این است که بنشینند و کاری انجام ندهند. سال گذشته، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، برنامه ‌های خود را برای راه‌ اندازی بیمه ‌نامه شرکتش اعلام کرد، او در بیانیه ‌ای گفت که حق بیمه بر اساس رفتار رانندگی محاسبه می ‌شود نه عوامل سنتی مانند اعتبار، سن، جنسیت، سابقه دعاوی و سوابق رانندگی که به صورت سنتی توسط ارائه دهندگان بیمه استفاده می ‌شود.

مور می گوید: «این برای من بسیار ترسناک است. فکر نمی ‌کنم ایلان ماسک بخواهد یک بیمه ‌گر باشد. آنقدرها هم جذاب نیست. اما من فکر می‌ کنم که او این کار را انجام می ‌دهد زیرا می ‌گوید: «من اجازه نمی ‌دهم یک صنعت مسدود کننده در آینده جایی داشته باشد». و به همین دلیل است که فکر می کنم باید امور را دیجیتالی سازی کنیم. اگر این کار را نکنیم، مطمئن باشید که شخص دیگری این کار را خواهد کرد.»

مدیریت حجم عظیمی از داده ها

با وجود حجم عظیمی از داده ‌ها، نحوه مدیریت سازمان ‌ها با این اطلاعات کلیدی است. مور می ‌گوید: «فکر نمی ‌کنم بسیاری از شرکت ‌های بیمه به طور مطلق استراتژی داده ‌های کلیدی خود را مشخص کرده باشند. ما با Lyft، شرکت اشتراک ‌گذاری داده در آمریکای شمالی، تجارت زیادی انجام می ‌دهیم، و همیشه به یاد می ‌آورم که مدیر ریسک صنعت بیمه را به عنوان «خوناشام های داده» توصیف می ‌کند، حجم عظیمی از داده‌ ها را می ‌مکد و نمی ‌داند با آن چه باید بکند.

«در بیشتر موارد، حق با او بود. به یاد دارم در سال 2018 با یک شرکت بیمه ملاقات کردم. آن ها از هیچ یک از داده های مخابراتی خود برای قیمت گذاری استفاده نمی کردند: آن ها همه این داده ها را جمع آوری می کردند و حتی از آنها استفاده نمی کردند. و این یک چالش است. حجم عظیمی از داده ها در دسترس است، اما باید یک استراتژی داشته باشید که برای چه چیزی از این داده ها استفاده می کنید.

با وجود انبوهی از اطلاعات، نحوه تبدیل این داده ها به اقدامات عملی توسط بیمه گران مهم است

الیوت گرین، مدیر فروش Genasys می گوید: «از نقطه نظر پذیره نویسی در پلتفرم ما، مشاهده کردیم که حجم زیادی از داده ها وجود دارد. چالش اصلی بیرون کشیدن موارد کلیدی است که واقعاً به آن نیاز دارید. ما با بسیاری از بیمه‌ گران بیمه درمان و سلامت کار می‌ کنیم، که در حال حاضر پیام‌ های زیادی را به کاربران می ‌فرستند تا آن ها را تشویق کنند که مراحل بیشتری را در روز انجام دهند، و به آن ها حق بیمه کمتری پاداش می ‌دهند.»

«تحقیقات نشان داده است که ۸۰ درصد بیماری ها به دلیل سبک زندگی است. بنابراین، به‌ عنوان یک بیمه‌ گر، اگر مردم اقدامات بیشتری را انجام دهند، مطالبات کمتری برای مسائل بهداشتی خواهید داشت. به نفع هر دو طرف است: برای مصرف کننده ای که این پاداش ها را دریافت می کند، و به نفع بیمه گر است زیرا مطالبات کمتری را مشاهده می کند.»

محافظت از داده های مصرف کنندگان

افزایش استفاده از داده ها در حال حاضر مزایایی را ارائه می دهد ، اما تحقیقاتی از دانشگاه سیدنی، که توسط دکتر زوفیا بدنارز، مدرس دانشکده حقوق در دانشگاه سیدنی است، و با همکاری دکتر کایین مانوارینگ، صورت پذیرفته است، اظهار داشت که «داده» فرآیندهای بیمه گر ممکن است جمع آوری داده های بیش از حد را در زمینه قراردادهای بیمه ایجاد کند.

با این حال، همانطور که اسکات لاگی (مدیر تعامل با مشتری در تجارت داده Sagacity و رئیس کمیته تعامل با مشتری در انجمن داده و بازاریابی (DMA)) توضیح می دهد، مصرف کنندگان اغلب از به اشتراک گذاری این داده ها با بیمه گذاران خوشحال هستند.

او می‌ گوید: «از استفاده از ردیاب ‌های قدم برداشتن برای نشان دادن فعالیت فیزیکی آن ها تا اثبات اینکه راننده از طریق دستگاه تله ‌ماتیک به صورت ایمن از خودرو استفاده می کنند، تعداد فزاینده ‌ای از مصرف ‌کنندگان خوشحال می ‌شوند که اگر این کار به کاهش حق بیمه آنها کمک کند، داده ‌های دنیای واقعی را با بیمه‌ گران به اشتراک بگذارند ». این خبر بسیار خوبی برای صنعتی است که همیشه با داده‌ ها به پیش می رود: بیمه‌ گران می ‌توانند از معیارهایی مانند سن و کد پستی افراد استفاده کنند و بیمه شدگان خود را بسیار بهتر از آنچه تاکنون انجام داده ‌اند، بشناسند.»

در تئوری، این داده ‌ها می ‌توانند از تصمیم ‌گیری هوشمندانه‌ تر، مانند ارائه مظنه ‌های ارزانتر به مشتریان با ریسک پایینتر، پشتیبانی کنند، در حالی که در مورد ریسک بیشتر که ممکن است دیگران ایجاد کنند نیز واقع ‌بین باشند. همانطور که لاگی نتیجه‌ گیری می‌ کند، در عمل، بیمه ‌گران برای استفاده از داده ‌ها با پتانسیل کامل خود تلاش کرده ‌اند.

او می‌گوید: «یک دلیل اصلی این است که داده‌ ها اغلب در سیستم‌ های مختلف، در قالب‌ های مختلف ذخیره می‌ شوند، و کسب یک دیدگاه واحد از مشتریان یا نحوه رفتار با آن ها را به عنوان یک فرد برای بیمه‌ گران چالش برانگیز می ‌کند.» برای استفاده حداکثری از datafication (داده سازی) بیمه‌ گران باید اطمینان حاصل کنند که همه داده ‌های مشتری دقیق و به راحتی قابل بازیابی هستند، به طوری که پس از آن امکان استفاده از تجزیه و تحلیل برای کشف بینش ‌هایی وجود دارد که باعث تصمیم ‌گیری بهتر می ‌شوند.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://technologymagazine.com/articles/explosion-of-data-is-powering-the-insurance-industry

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  6  =  12