افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۲/۰۱/۲۷

بورس اوراق بهادار تهران امروز هم روند رو به رشد، اما نوسانی به خود گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 21هزار و 117 واحد به رقم 2 میلیون و 275هزار و 64 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، همچنین شاخص هموزن با افزایش 11 هزار و 417 واحد به رقم 731 هزار و 157 واحد رسید.ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 8 میلیون و  425 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 21.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.2 میلیون معامله و به ارزش 14 هزار و 752 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز مثبت شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل 0.94 درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 1.5 درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 0.77 درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس 1.1 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود، با 0.63 درصد  افزایش همراه شد.

امروز نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری امید، توسعه معادن و فلزات، مخابرات ایران، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران و کشتیرانی جمهوری اسلامی به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران شاخص کل امروز با 276 افزایش به رقم 28 هزار و 887 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 625 هزار میلیارد تومان رسید.با این حساب ارزش امروز بورس و فرابورس به حدود 10 میلیون میلیارد تومان بالغ شد.

ارزش بازار پایه فرابورس به 442 هزار میلیارد تومان برآورد شد. معامله‌گران امروز بیش از 11.1 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 612هزار فقره معامله و به ارزش 53 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از 67 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، ایران‌خودرو دیزل، صبا تأمین، مالی سپهر صادرات، پتروشیمی زاگرس و صنعتی مینو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد فولاد هرمزگان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته است.

بورس تهران باید به سکویی برای تأمین مالی شرکت‌ها تبدیل شود و لازم است از کلیت بازار سرمایه حمایت شود، چون شرکت‌ها می‌توانند تأمین مالی غیرتورمی و شفاف از طریق بورس انجام دهند.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  +  6  =