یکصد و سی و ششمین مجمع عمومی سالیانه مونیخ ری برگزار شد/ مونیخ ری بابت هر سهم 12.8 دلار سود تقسیم کرد

رئیس هیئت مدیره مونیخ ری اعلام کرد: علیرغم زیان های ناشی از جنگ در اوکراین، تورم مداوم و زیان های بالای بازار به دلیل بلایای طبیعی، مونیخ ری به میزان 100 میلیون یورو برای سال مالی 2022 از هدف سود 3.3 میلیارد یورویی خود فراتر رفت و این در نتیجه تنوع در پرتفوی مونیخ ری بوده است.وی بیان کرد: مونیخ ری در نظر دارد بر اساس استاندارد گزارشگری جدید IFRS 17، در سال 2023 به سود خالص 4 میلیارد یورویی دست یابد.

به گزارش ریسک نیوز یکصد و سی و ششمین مجمع عمومی سالیانه مونیخ ری به صورت مجازی و بدون حضور حضوری سهامداران یا نمایندگان آنها در تاریخ 5 می 2023 برگزار شد.

در این مراسم رئیس هیئت مدیره این شرکت به تحقق سود 4.3 میلیارد یورویی این شرکت اشاره کرد و گفت: سال گذشته از انتظارات خود فراتر رفتیم. تنوع بخشیدن به گروه، مقاومت مالی را در برابر تمام مشکلات سال 2022 فراهم کرد.

یواخیم ونینگ، رئیس هیئت مدیره مونیخ ری، در خطاب به سهامداران، رضایت خود را از اجرای استراتژی شرکتی Ambition 2025 ابراز کرد.

وی تاکید کرد: تا سال 2025 مونیخ ری برای بازارهای سرمایه انعطاف‌پذیرتر، کارآمدتر و جذاب‌تر از گذشته خواهد شد.

وی افزود: این شرکت به خوبی در مسیر دستیابی به اهداف پنج ساله خود قرار دارد.

ونینگ اعلام کرد: علیرغم زیان های ناشی از جنگ در اوکراین، تورم مداوم و زیان های بالای بازار به دلیل بلایای طبیعی، مونیخ ری به میزان 100 میلیون یورو برای سال مالی 2022 از هدف سود 3.3 میلیارد یورویی خود فراتر رفت و این در نتیجه تنوع در پرتفوی مونیخ ری بوده است.

وی بیان کرد: مونیخ ری در نظر دارد بر اساس استاندارد گزارشگری جدید IFRS 17، در سال 2023 به سود خالص 4 میلیارد یورویی دست یابد.

ونینگ با توجه به اهداف غیر مالی، بر پیشرفت گروه در کربن زدایی سبد سرمایه گذاری و بیمه خود تاکید کرد و گفت: در مورد فعالیت‌های سرمایه‌گذاری شرکت، انتشار گازهای گلخانه‌ای ما 46 درصد کمتر از سال 2019 بود.

رئیس هیئت مدیره مونیخ ری با اشاره به مبارزه با تغییرات آب و هوایی تاکید کرد: «مقامات منتخب باید مسئولیت تامین انرژی کشورهای خود را در آینده به عهده بگیرند و مسئول باشند. آنها همچنین باید مسئولیت سرعت، هزینه‌ها و گام‌های خاص در گذار به انرژی پایدار را بر عهده بگیرند.»

او همچنین از الزامات گزارش‌دهی پایداری قابل توجهی انتقاد کرد و گفت: توسعه مستمر استانداردهای گسترده‌تر، بدون حل مشکل واقعی افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای، بار مالی قابل‌توجهی برای شرکت‌ها خواهد بود.

شایان ذکر است در مجمع عمومی سالیانه مونیخ ری برای سال مالی 2022، سود تقسیمی 11.6 یورو (12.8دلار) به ازای هر سهم تصویب شد. سود کل پرداختی شرکت نیز حدود 1.59 میلیارد یورو بوده است. همچنین سود سهام قرار است در 10 می 2023 پرداخت شود.

منبع:

https://www.munichre.com/en/company/media-relations/media-information-and-corporate-news/media-information/2023/media-release-2023-05-05.html?utm_source=linkedin&utm_medium=munich+re&utm_term=f0709e3a-174b-4c6d-b1d1-c08893b62fda&utm_campaign=fincom

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟