حضور دلخوش در میان مدیران ارشد بیمه گمانه زنی ها را تقویت کرد

حضور کاظم دلخوش  سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در میان مدیران ارشد بیمه، برخی گمانه زنی ها را افزایش داده است.وی در این جمع بر ضرورت رقابت سالم بیمه گران تاکید کرده و عنوان داشته که دستگاه هایی که بر اساس قانون از عوارض پرداختی صنعت بیمه استفاده می کنند باید مبالغ یادشده را در محل های از پیش تعیین شده هزینه کنند و هیچگونه انحراف منابع قابل پذیرش نیست.

به گزارش ریسک نیوز در روزهائی که برخی اخبار از احتمال تغییر رئیس کل بیمه مرکزی خبر می دهند، حضور کاظم دلخوش  سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در میان مدیران ارشد بیمه، گمانه زنی ها از احتمال ریاست وی بر بیمه مرکزی را افزایش داده است.

دلخوش که سالهاست نماینده مجلس است، کارمند بیمه مرکزی بوده و سابقه معاونت نظارت بیمه مرکزی را نیز در کارنامه دارد.

برخی معتقدند، در صورت تغییر رئیس بیمه مرکزی، دلخوش به دلیل شناخت ساختار بیمه مرکزی و سابقه حضور در نهاد نظارتی از یک طرف و حضور مداومش در مجلس شورای اسلامی از طرف دیگر می تواند مطلوب تر از گزینه های دیگر باشد ضمن اینکه سابقه وی در مجلس می تواند پیوند صنعت بیمه با سایر نهادها را تقویت کند.

وی در حضور رئیس کل و هیات عامل بیمه مرکزی و تنی چند از نمایندگان مجلس و اعضای سندیکای بیمه گران ایران روز گذشته عنوان کرد: مجلس با حساسیت ویژه ای لوایح دولت در خصوص صنعت بیمه را بررسی خواهد كرد

کاظم دلخوش که در جمع اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس و سیاستگذاران صنعت بیمه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: کاهش دغدغه های دولت در حوادث گوناگون و استقلال اقتصادی بیمه از وجوه تمایز این صنعت در بین صنایع دیگر به شمار می رود.

وی افزود: ایجاد فضای رقابت سالم در بازار بیمه و حمایت ویژه از بخش خصوصی در صنعت بیمه از جمله برنامه هایی است که باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس با تاکید بر این مطلب که حق بیمه دریافتی از محل فروش بیمه نامه شخص ثالث باید در مسیر ارتقای سلامت راه ها و صیانت از جان مردم هزینه شود، تصریح کرد: دستگاه هایی که بر اساس قانون از عوارض پرداختی صنعت بیمه استفاده می کنند باید مبالغ یادشده را در محل های از پیش تعیین شده نظیر اصلاح مهندسی راه ها و رفع مشکل نقاط حادثه خیز هزینه کنند و هیچگونه انحراف منابع قابل پذیرش نیست.

وی در پایان، تقویت صنعت بیمه را گام بلندی در راستای توسعه اقتصادی کشور توصیف کرد و نسبت به حمایت قوه مقننه از سیاست هاس نهادناظر صنعت بیمه تاکید کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

63  +    =  68