افزایش نگرانی ها درباره ناتوانی بیمه گران در پوشش حملات بزرگ با حمایت دولت ها

مدیران ریسک هشدار می دهند که بیمه سایبری می تواند به «محصولی غیرقابل دوام» تبدیل شود

یک نهاد به نمایندگی از مدیران ریسک در سراسر اروپا هشدار داده است که بیمه سایبری می تواند به یک «محصول غیرقابل دوام» برای شرکت ها تبدیل شود زیرا نگرانی ها در مورد ناتوانی بیمه گران در محافظت از خود در برابر حملات بزرگ با حمایت دولتی افزایش می یابد.

به گزارش ریسک نیوز، فدراسیون انجمن ‌های مدیریت ریسک اروپا، یک نهاد چتری است که 22 انجمن تجاری را نمایندگی می ‌کند، گفت که بازار بیمه سایبری «در حال توسعه جدا از صنایعی است که به آن ها خدمات می‌ دهد».

این اقدام Lloyd’s of London، بازار بیمه تخصصی و مرکز بیمه سایبری را مهم جلوه می دهد و از سیاست ‌های استاندارد سایبری می‌ خواهد برای حملات بزرگ مورد حمایت دولت معاف باشد.

فرما (Ferma) در بیانیه ‌ای که با فایننشال به اشتراک گذاشته شده است، گفت: «بدون یک رویکرد مشارکتی بیشتر برای متعادل کردن ریسک ‌پذیری بازار بیمه با الزامات پوشش خریداران شرکت ‌ها، این ریسک وجود دارد که بیمه سایبری به محصولی غیرقابل دوام برای بسیاری از سازمان ‌ها تبدیل شود.»

این مداخله قوی ‌ترین مداخله توسط لابی تجاری در مورد معافیت بحث ‌برانگیز و نگرانی‌ های گسترده‌ تر در مورد بیمه سایبری تا کنون بوده است.

ماه گذشته، FT فاش کرد که Bank of America از جمله گروه های برجسته ای است که نگرانی های خود را مستقیماً به لویدز در مورد نیاز جدید خود ابراز کرده است.

فرما گفت که این اقدام لویدز «نگرانی های فزاینده در مورد ارزش کلی و پایداری محصول بیمه سایبری از دیدگاه شرکت ها را به ویژه برای کسب و کارهای بزرگ برجسته می کند».

این نهاد خواستار «گفتگوی سازنده» بین همه طرف ‌های بازار بیمه از جمله بیمه‌ گران، کارگزاران، خریداران شرکت ‌ها و تنظیم ‌کننده ‌ها و یک رویداد سالانه به سبک COP در مورد انعطاف‌ پذیری سایبری شد.

فیلیپ کوتل، معاون رئیس فرما و رئیس مدیریت بیمه در بخش دفاعی و فضایی ایرباس سازنده جت گفت: «چرا زمانی که سرمایه ‌گذاری بیشتر در امنیت سایبری به عنوان روشی مؤثرتر برای مدیریت ریسک تلقی می ‌شود، حق بیمه‌ های گران‌ قیمتی را برای پوشش محدود پرداخت کنیم؟»

لویدز با دفاع از نیاز بازار خود گفت: «این تصمیم را ساده نگرفته و به آن متعهد است» و افزود: «پاسخ ما تضمین می ‌کند که بازار سرمایه ‌ای مناسب برای رویدادهای قابل مدیریت حفظ می ‌کنیم، در حالی که شفافیت را برای مشتریان در مورد ریسک‌ های سیاسی نوظهور فراهم می ‌کنیم».

این سازمان تاکید کرد که قانون جدید اجازه می دهد تا بیمه نامه های الحاقی جداگانه ای برای پوشش حملات بزرگ تحت حمایت دولت ارائه شود و برخی در حال توسعه هستند.

بیمه‌ گران سایبری می ‌گویند که ترس از شکاف‌ های بیمه ‌ای بیش از حد مورد توجه قرار گرفته است.

جیمز برنز، رئیس استراتژی سایبری در شرکت بیمه CFC، ماه گذشته گفت که مأموریت لوید «به طور مداوم به عنوان الزامی برای حذف همه حملات دولتی به اشتباه درک شده است».

او در پستی در لینکدین نوشت، تنها شرط این بود که «حملاتی را که ماهیت آن ‌قدر فاجعه ‌بار هستند که توانایی یک کشور را برای عملکرد از بین می‌ برند، حذف کنیم. معادل دیجیتالی حمله اتمی را در نظر بگیرید.»

منتقدان می‌ گویند ابهام در مورد محرومیت ‌ها (حملات توصیف‌ شده لویدز که «آسیب قابل توجهی به زیرساخت ‌های دولتی» وارد می ‌کند و معنایی که به شدت مورد بحث است) راه را برای چالش ‌های بیمه ‌گر و نبردهای حقوقی پرهزینه باز خواهد کرد.

در برخی موارد، شرکت ‌های بیمه تلاش کرده ‌اند از پرداخت خسارت‌ های مربوط به حمله NotPetya در سال 2017 که دولت روسیه را مقصر آن دانسته ‌اند، خودداری کنند، زیرا این اقدام «جنگ‌ طلبانه» بوده است.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://www.ft.com/content/401629cc-e68a-41a4-8d50-e7c0d3e27835

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  ×  1  =